רוצחי יוסי עטר ברחובות למאסר עולם

שופטי ביהמ"ש המחוזי בלוד דנו את יבגני גולובקו ורוסלן שצ'פאניוב למאסרי עולם לאחר שהרשיעו אותם ברצח: הנאשמים קיפדו את חייו של המנוח ורצחו אותו בכוונה תחילה ולאחר תכנון"
מעיין לביא |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בלוד, בראשות השופט מנחם פינקלשטיין, גזרו מאסר עולם על יבגני גולובקו ורוסלן שצ'פאניוב, שהורשעו בכך שרצחו יחדיו, את יוסי עטר ברחובות. השופטים גם קבעו כי כל אחד מהנאשמים ישלם לילדיו של המנוח, 258 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, בו הורשעו השניים, הם רצחו יחדיו את יוסי עטר במתחם הצימרים שאותו ניהל ברחובות. מדובר היה ברצח מתוכנן, ולכן חוק העונשין לאחר תיקון 137 אינו מהווה דין מקל בעניינם של הנאשמים ויחולו הוראות החוק בטרם תיקונו ולכן השופטים גזרו מאסר עולם על השניים. עוד הורשעו שני הנאשמים בעבירה של שיבוש מהלכי משפט בכך שחתכו ונטלו את מכשיר ה-DVR ממשרד הצימרים, שרפו אותו ואת בגדיהם במוסך "היסוד", ואף זרקו את אקדח היריחו ששימש לרצח, ביציאה מרחובות ליד צומת בית עובד.

השופטים שקלו האם להטיל עליהם עונש מאסר נוסף למאסר העולם, מאחר והם שיבשו את ההליכים בשני אופנים, גם בהעלמת ראיות מהזירה וגם בהשמדת חלק מהן, כשחלק מהפעולות נעשו בסמוך לרצח ובזירה עצמה, וחלק מהמעשים נעשו לאחר מכן ובשני אתרים נוספים ביציאה מרחובות, ובמוסך ביפו. אולם לבסוף השופטים החליטו לגזור על השניים שנת מאסר נוספת, אך שתרוצה בחופף לעונש מאסר העולם.

"לא התווספה לכך כל חומרה נוספת", כתבו השופטים בגזר הדין, "כגון שמעשה השיבוש פגע בכבוד המנוח או במשפחתו או באדם אחר… בענייננו, מדובר בעבירה "רגילה" של שיבוש מהלכי משפט, שנעשתה על ידי מבצעי הרצח, בסמוך לאחר הרצח, בזירת הרצח עצמה ובנתיב המילוט. אף שמדובר במספר מעשים, ולא רק בזירה המידית, יש קשר רציף בין הדברים, והכל היה בנתיב המילוט כאמור לעיל. לפיכך לא התקיימו במקרה זה כל נסיבות חריגות שמצדיקות עונש מצטבר על מאסר עולם. אשר על כן, ירוצו עונשי המאסר בפועל בגין עבירת שיבוש מהלכי המשפט בחופף לעונשי החובה של מאסר העולם".

באשר לרכיב הפיצויים, הרכב השופטים קבע כי השניים ישלמו את הפיצוי הגבוה ביותר בהליך פלילי, של 258 אלף שקלים, לילדיו של המנוח. "הנאשמים קיפדו את חייו של המנוח יוסי עטר, כאשר רצחו אותו בכוונה תחילה ולאחר תכנון. הרצח הותיר כאב רב אצל בני משפחתו של המנוח. קראנו את הצהרת נפגעי העבירה של בתו ושתי אחיותיו של המנוח. מהצהרה זו למדנו כי לאחר שהשתחרר מהכלא, שינה המנוח מדרכו, עזב את עולם הפשע, והתרכז בגידול ובפרנסת שני ילדיו, תוך שהוא משמש עוגן ומרכז לכל בני המשפחה. שני הילדים היו קטינים בעת שנרצח. אחת האחיות נטלה על עצמה את גידול הבת והבן לאחר הרצח. מותו של המנוח ואובדן דמות האב השפיעו לרעה על שני הילדים ופגעו בשניהם", נכתב בגזר הדין.

________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם פינקלשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות