נעצר עם כמות סמים גדולה – שוחרר בגלל טעות במספר הבית

תושב רמת גן בן 43, נעצר לאחר חיפוש בביתו עם למעלה מ-200 גרם של סמים ו-50 כדורי אקסטזי ושוחרר לאחר מספר ימים בודדים במעצר בשל פגמים שנפלו בחקירת המשטרה. בא כוחו, עו"ד ניר ליסטר, ציין בין היתר, כי השוטרים טעו בצו החיפוש ורשמו מספר בית לא נכון
רונן לוי |
כדורי אקסטזי, ארכיון. צילום: פלאש 90

לפני כשבוע וחצי, שוטרי תחנת לב תל אביב, קיבלו מידע מודיעיני לפיו בביתו של חשוד ישנה כמו גדולה של סמים, השוטרים הגיעו לביתו של החשוד ושם מצאו סמים מסוגים שונים במשקל של למעלה מ-200 גרם. כאשר הגיעו השוטרים, החשוד עדכן אותם כי הצו היה על מספר 30 אף שמדובר בבית מספר 38. השוטרים נשארו במקום, הוציאו צו חדש וחזרו חזרה עם צו מתוקן. לאחר שנמצאו הסמים החשוד נעצר והועבר לתחנת המשטרה.

למחרת הובא החשוד לבית המשפט, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו, בחשד לביצוע עבירות של סחר בסם מסוכן ובהחזקת סם שלא לצריכה עצמית. סנגורו של החשוד, עו"ד ניר ליסטר, טען בדיון כי לא היתה לשוטרים סמכות להישאר בתוך הבית וכי  מדובר בחשוד נעדר עבר פלילי לחלוטין, אשר שיתף פעולה, מסר גרסה ולפיה השתמש בסמים לצריכה עצמית. עוד ציין כי מדובר בתקופת קורונה וכי החשוד רכש את הסמים דרך הטלגרם לאחר שקיבל "דיל טוב".

בית המשפט האריך את המעצר בימים ספורים במהלכם עו"ד ליסטר הצליח לשכנע את המשטרה כי למרות שהחשוד נעצר עם כמות לא מבוטלת של סמים, הצו שהוצא ע״י בית המשפט היה לכתובת שגויה וכי עלו מחדלים ופגמים נוספים בהתנהלות המשטרה. בשל כך, שוחרר לבסוף החשוד בהסכמת המשטרה.

עו"ד ליסטר מסר כי: "החשיבות של בחירת עו״ד פלילי מיומן, במיוחד בהתחלה כאשר ניתן למצוא את הפגמים בהתנהלות רשויות האכיפה, ייעוץ לחשודים כיצד להתנהל לפני החקירה ובחקירה עצמה, פירוט על ההליך הפלילי, וידיעת זכויותייך וחובותייך, ביצוע הפעולות הנכונות במהירות. כל אלה ישפיעו על מעצר או שחרור ובהמשך על ההליך הפלילי כולו".

_________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a0%d7%99%d7%a8-%d7%9c%d7%99%d7%a1%d7%98%d7%a8

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות