עבירות מס במקום שוחד: כתב אישום נגד דרעי בכפוף לשימוע

היועמ"ש הודיע לסנגוריו של שר הפנים כי החליט להעמיד אותו לדין בכפוף לשימוע ב-3 עבירות מס. החשד לשוחד שיוחס לו נמחק מכתב החשדות. בא כוחו של דרעי: "נוקה מכל חשד לשחיתות שלטונית"
רונן לוי |
שר הפנים אריה דרעי. צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע לסנגוריו של שר הפנים אריה דרעי כי החליט להעמידו לדין בכפוף לשימוע. לדרעי יוחסה במסגרת החקירה בעניינו עבירת שוחד, אולם היא נמחקה וכעת הוא חשוד בשלוש עבירות מס – מכירת נכס בגבעת שאול ובשני מקרים של קבלת הכנסות ללא דיווח.

החקירה הגלויה בפרשה, החלה באפריל 2016 לאחר חקירה סמויה של המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון, שהעלתה חשד להתנהגות חריגה בחשבונות הבנק של דרעי ובני משפחתו. החוקרים הבחינו אז לכאורה בהעברות של סכומי כסף גדולים מאנשי עסקים למשפחתו של השר, חלקן לפני חזרתו לפעילות פוליטית וחלקן אחריה.

חקירת המשטרה בפרשה המליצה על העמדתו לדין בעבירות שחיתות ובהן מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר, העלמות מס והלבנת הון. אולם בתום בחינת הממצאים, קבע היועמ"ש כי שר הפנים יועמד לדין רק על עבירות המס שיוחסו לו.

על פי החשד במשטרה, אנשי עסקים שונים העבירו לדרעי מאות אלפי שקלים, והחוקרים בחנו גם עסקאות למכירה ולרכישה של מגרשים בירושלים ובספסופה, את הצהרותיו של דרעי ליו"ר הכנסת ומבקר המדינה, דיווחים חסרים בהצהרות ההון לרשויות המס ועוד.

פרקליטו של שר הפנים אריה דרעי, עו״ד נבות תל-צור, מסר בתגובה להחלטה: "לאחר למעלה מחמש שנות חקירה קשות ומייסרות, קבע היועץ המשפטי לממשלה בפתח החלטתו כי הוא מנקה את השר אריה דרעי מכל חשד לשחיתות שלטונית. היועץ המשפטי הדגיש שהחלטתו אינה סופית והוא שוקל העמדה לדין בעבירות מס בלבד וגם להן בעזרת השם, תנתנה בשימוע תשובות הולמות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות