הקורונה במספרים: צוותי מד"א דגמו כ-3.6 מיליון בני אדם

עם העלייה בתחלואה, גדלו השבוע התורים לבדיקות קורונה ומספר הדגימות הגיע לשיא מתחילת המשבר. במד"א מדווחים כי במהלך השבוע האחרון נדגמו כ-188 אלף בני אדם, כ-18 אלף מתוכם נדגמו בביתם
מעיין לביא |
בדיקת קורונה. צילום ארכיון (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה): יוסי אלוני, פלאש 90

ארגון מגן דוד אדום דיווח כי מראשית משבר הקורונה ועד היום נלקחו ע"י החובשים והפרמדיקים של מד"א מעל 3.6 מיליון דגימות לנגיף הקורונה. הדגימות בוצעו במהלך עשרת החודשים האחרונה במגוון מוקדים ובפריסה ארצית – בבתי האזרחים, במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ומוסדות סיעודיים, במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות, מוסדות לימוד, ישיבות ועוד.

בשבוע האחרון, בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף וקופות החולים, דגמו החובשים והפראמדיקים של מד"א כ-188 אלף בני אדם, מספר שיא של דגימות לשבוע אחד שבוצעו ע"י צוותי מד"א. כ-18 אלף מהם נדגמו בבתיהם ו-146 אלף בני אדם נדגמו במתחמי היבדק וסע של מגן דוד אדום, קופות החולים ופיקוד העורף. עפ"י הנתונים, החובשים והפראמדיקים של מד"א נטלו מראשית משבר הקורונה דגימות מ-426 אלף בני אדם בבתיהם.

במתחמי היבדק וסע של מד"א ברחבי הארץ שפועלים בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף וקופות החולים בוצעו כ-1.8 מיליון בדיקות, במתחמים בירושלים נגדמו כ-254 אלף ובמתחמים בתל אביב נדגמו כ-177 אלף בני אדם.

צוותי מד"א לקחו עד כה דגימות מ-7,977 בני אדם שחזרו מחו"ל בעמדה ייעודית בנמל התעופה בן גוריון. בנוסף, ביצעו פראמדיקים של מד"א כ-3,000 בדיקות לסרולוגיה ואלפי חולים מאומתים הועברו ע"י צוותי מד"א מבתיהם לאשפוז.

במסגרת תוכנית מגן אבות ואימהות, החובשים והפראמדיקים של מד"א חיסנו את כלל דיירי ואנשי הסגל של בתי האבות והדיור המוגן בישראל. בשבוע הבא יחלו צוותי מד"א בחיסון המנה השניה.

גם במוקדי החירום 101 של מד"א ניכרת עליה משמעותית בפניות האזרחים, השבוע התקבלו כ-16 אלף שיחות ביממה, עליה של כ- 270% ביחס ליום שגרה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות