האם הודעה בקבוצת הווטסאפ המשפחתי יכולה להוות הוצאת דיבה?

תושב חולון טוען שגיסתו השמיצה אותו כשייחסה לו מעשים פליליים בקבוצת הווטסאפ המשפחתית ודורש בשל כך פיצוי בגובה 100 אלף שקל עבור הנזקים שנגרמו לו
דניאל בן חמו |

קבוצות ווטסאפ משפחתיות הפכו לדבר ממכר. אין היום כמעט משפחה בישראל ללא קבוצה משפחתית. לעתים הקבוצות הללו גם גורמות לנזקים. במקרה של תושב חולון, הוא אף הגיש תביעת לשון הרע, בגובה 100 אלף שקל, נגד גיסתו לאחר שזו טענה בקבוצה שהוא סייע להלבין כספים לבן משפחה אחר.

על פי התביעה, מדובר בקבוצת ווטסאפ משפחתית בה חברים בין 60 ל-70 בני משפחה. מטרת הקבוצה הייתה בעיקר שיתוף באירועים משפחתיים, העלאת זיכרונות נוסטלגיים ועניינים נוספים המאחדים ומגבשים את המשפחה המורחבת.

לפי התובע, לאחר שרעייתו יצאה מהקבוצה, אחותה החלה להשפיל, לגדף ולייחס לו תכונות שליליות והתנהגות עבריינית. הוא עצמו, כך מתואר, לא היה חבר בקבוצה, אך עודכן במתרחש. לפי תביעתו, האירועים הגיעו לשיאם כאשר הגיסה כתבה הודעה בה ייחסה לו "שיתוף פעולה עם חבר אחר בקבוצה שעזר לו מצד אחד להלבין כסף שחור ומצד שני 'דפק' אותו במס הכנסה".

את ההודעה הזאת, נטען, שלחה הגיסה בקבוצה לבן דוד שלה, "כאשר כל חברי הקבוצה למעשה רואים את ההודעה וקוראים או עשויים לקרוא אותה".

"הנתבעת", נכתב בתביעה, "יכולה הייתה לשלוח את ההודעה כהודעה פרטית ישירות לבן דוד אך מתוך כוונה לפגוע בשמו של התובע, שלחה את ההודעה לכולם בקבוצה אך בנוסף גם שלחה את ההודעה ישירות לתובע, כהודעה פרטית, וזאת כדי להראות לו מה רשמה בקבוצה עליו. ללא שום מורא וחשש".

בהמשך נכתב עוד: "בהודעתה הנ״ל, מציגה הנתבעת את התובע, כנוכל ועבריין. הנתבעת מייחסת לתובע מעשים פליליים בדמות שותפות לפשע, כאילו התובע הוא אשר לכאורה סייע בעבר להלבין לכאורה כספים רבים (כסף שחור). זאת בתקופה שבה לכאורה אותו קרוב משפחה עבד כנהג מונית. למעשה, בהודעתה הנ״ל, הנתבעת מייחסת לתובע הלבנת הון – עבירה פלילית חמורה שהעונש עליה הוא מאסר בפועל. כמו כן, הנתבעת כפועל יוצא, מייחסת לתובע שותפות עם אותו קרוב משפחה בעבירות מס חמורות".

בתביעה צוין גם שלאחר שליחת ההודעה, אותו בן דוד, שאליו מפנה לכאורה הנתבעת את הפרסום בקבוצה, הציע לה להפסיק להכפיש ולהסיר את ההודעה, מחשש לתביעת לשון הרע, אולם היא נותרה בשלה. גם התובע בעצמו ביקש בהודעות בכתב מהנתבעת, בהודעה פרטית אליה, להסיר את ההודעה אך הנתבעת השיבה לו ״אתה תתעסק בעניינים שלך״ ואף המשיכה באיומים וניסיונות להפחיד אותו כגון פנייה בתלונה למשטרה. לדבריו, גם כשדרש את התנצלותה על הדברים, לא נענה.

לדברי התובע, נגרם לו נזק רב בעקבות ההודעות והוא חש בושה ומסתגר בביתו. לשיטתו הוא אף נמנע מללכת לאירועים משפחתיים כדי לא לפגוש בחברי הקבוצה, הם משחתו וכי הם "עשויים חלילה לגבש דעה שלילית עליו", לשון התביעה. מגיסתו, הנתבעת, הוא דורש בעקבות זאת פיצוי של 100 אלף שקל.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות