לשכת עורכי הדין לשר גנץ: "להגביל את פעילות בתי המשפט"

בהמשך למכתב שהפנו עוה"ד לנשיאת העליון חיות, פנה עו"ד דוד יצחק בשם הלשכה לשר המשפטים הנכנס בדרישה שיורה על הגבלת המערכת בתקופת הסדר: "אם לא תתרצה, נפנה לערכאות המתאימות".
מעיין לביא |
שר הביטחון בני גנץ. צילום: פלאש 90

לשכת עורכי הדין, באמצעות עורך הדין דוד יצחק, פנתה לשר המשפטים הנכנס, בני גנץ שיורה על הגבלת מערכת המשפט במהלך הסגר שיכנס לתוקפו, היום בחצות. מכתב זה מצטרף למכתב נוסף עליו חתמו מאות עורכי דין וביקשו מהנשיאה אסתר חיות לפעול להגבלת בתי המשפט בסגר. באם השר גנץ לא יתרצה ויורה על הגבלת מערכת המשפט מאיימים בלשכת עורכי הדין "פנייה לערכאות מתאימות".

במכתב, אשר הוצא לשר גנץ נכתב כי בניגוד לסגרים קודמים אשר במסגרתם הוגבלה גם הפעילות של מערכת בתי המשפט למתכונת חירום, הריי שבסגר הנוכחי אין כל מגבלה על פעילות בתי המשפט ואלה, כך על פני הדברים, יפעלו במתכונת רגילה.

"כפי שעולה מאמצעי התקשורת השונים והפרסומים שם, העובדה כי מערכת בתי המשפט יפעלו במתכונת רגילה הינה פועל יוצא של תנאי שהצבת להסכמתך לסגר מלא. ככלל, הסמכות להגביל את פעילות מערכת בתי המשפט נתונה לשר המשפטים ובמקרה הנוכחי לא נעשה שימוש בסמכות, נהפוך הוא – עמדתך הייתה כי יש להימנע מהגבלה כל שהיא של מערכת בתי המשפט", נכתב במכתב והוסיפו: "עמדה זו, בכל הכבוד, היא בלתי סבירה בעליל. מדובר בעמדה המבוססת על שיקולים זרים ולא ענייניים והיא בפועל פוגעת בזכויות יסוד של המתדיינים".

לטענת כותב המכתב, מצב התחלואה צפוי עוד יותר במהלך הימים הקרובים, שכן השלכות והשפעות הסגר המלא יתנו אותותיהם רק בחלוף כ- 10 ימים. ואולמות בתי המשפט הינם ברוב המקרים חללים סגורים הכוללים התקהלות של מספר אנשים. עובדה זו מגבירה את הסיכון להידבקות במקרה של נוכחות חולה מאומת בקרב הנוכחים. אמצעי המיגון הקיימים באולמות בתי המשפט לא יכולים למנוע ואף לא לצמצם את היכולת להידבק, דבר המעמיד את עורכי הדין ובעלי הדין, כמו גם עובדי בתי המשפט, בסיכון מוגבר דווקא בתקופה הנוכחית.

"הותרת פעילות מערכת בתי המשפט כסדרה תחת המגבלות החדשות", כך נכתב, "יוצרת מצב בלתי אפשרי לעורכי דין רבים, נטען מאחר והמגבלות החדשות מבטלות את הלימודים במערכת החינוך ועורכי דין רבים נדרשים לדאוג להשגחה על ילדיהם אם עליהם לצאת לצורך השתתפות בדיון משפטי וההגבלות האמורות לא מאפשרות סידורי השגחה אחרים מלבד השגחה הורית, כך שלמעשה לחלק נכבד מעורכי הדין אין ולא יכול להימצא סידור השגחה לילדיהם בנסיבות הקיימות".

לסיכום מצוין כי "אין כל הגיון בהותרת הפעילות של מערכת בתי המשפט כסדרה. "היא לא סבירה, לא מידתית, נגועה במניעים זרים ופוגעת בזכויות יסוד. לא ניתן להקריב את בריאותם של עורכי הדין והמתדיינים על מזבח משפטו של ראש הממשלה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות