29 שנות מאסר לשוטר שרצח את אשתו

השוטר לשעבר, מסרשה וואסה, הורשע כי ירה למוות באשתו אנגווץ באקדח שקיבל במסגרתו שירותו בביתם שבנתניה. ביהמ"ש פסק עוד כי יפצה את ילדיו ואת אחותה של הנרצחת בכ-250 אלף שקל: "לא ניתן להשלים עם המציאות הקשה של רצח נשים"
אייל חן |
אקדח, ארכיון.

הרכב שופטי בית משפט המחוזי מרכז, גזרו 29 שנות מאסר על השוטר לשעבר, מסרשה וואסה, שהורשע ברצח אשתו אנגווץ וואסה, לפני כשנתיים בביתם בנתניה. וואסה רצח את אשתו באקדח השירות שלו. השופטים גם הורו לו לשלם 250 אלף שקלים פיצויים לילדים ולאחותה של הנרצחת שמגדלת כמה מהם.

במסגרת עבודתו כשוטר, החזיק הנאשם באקדח מסוג 'יריחו' ונהג לשאת עמו את הנשק לביתו בעת שלא היה במשמרת. לפני כשנתיים, שב הנאשם ממשמרת לדירה, והניח את הנשק בארון הבגדים בחדר השינה שלהם. על רקע מחלוקת בין הנאשם לבין המנוחה מוקדם יותר באותו יום, התפתח בין השניים ויכוח מילולי, שכלל גידופים וצעקות. הנאשם, שהיה נסער מהוויכוח וביקש להירגע, יצא מהבית.

כעבור כמה שעות, שב הנאשם לדירה. באותה עת שהו בדירה המנוחה והילדים ובעת שהילדים שהו במיטותיהם, התפתח ויכוח מילולי בין הנאשם למנוחה. במהלך הוויכוח, הנאשם, שחמתו בערה בו, הכה את המנוחה בפניה. לאחר האמור, לקח הנאשם מכסה של מחבת שהיה במקום, והכה באמצעותו את המנוחה בגב. בהמשך, בעט הנאשם ברגלה של המנוחה.

כתוצאה מהמתואר, כך על פי הכרעת הדין בעניינו, נפלה המנוחה ארצה ודיממה מרגלה. בהמשך לכך, ניגבה המנוחה את הדם מרגלה, קמה והתיישבה על כיסא בפינת האוכל בדירה, תוך שהוויכוח המילולי בין השניים נמשך והוא הלך הנאשם לחדר השינה, הוציא מהארון את הנשק, וצעד חזרה לכיוונה של המנוחה. הנאשם דרך את האקדח, כיוון לעבר המנוחה, וירה לעבר פניה ירייה אחת. הקליע פגע בעינה של המנוחה, חדר לראשה, וכתוצאה מכך נגרם מותה של המנוחה.

בהכרעת הדין השופטים דחו את טענות הנאשם לפיהן לא כיוון את אקדחו לעבר אשתו המנוחה, שביקש רק להפחידה וכי הכדור נפלט מהאקדח מבלי שהנאשם התכוון לכך. נקבע כי התגבשה בנאשם "כוונה תחילה" כנדרש בעבירת הרצח בטרם תיקון בחוק העונשין, התקיימו שלושה יסודות מצטברים של החלטה להמית, הכנה והיעדר קנטור.

במקרה הנוכחי, נקבע בהכרעת הדין כי מעשיו של הנאשם עולים כדי עבירת הרצח הבסיסית ולא כדי עבירת הרצח בנסיבות מחמירות, ואף המאשימה לא טענה כי מדובר ברצח בנסיבות מחמירות. "בכל שנה", נכתב בגזר הדין, "נרצחות נשים לא מעטות על-ידי בני זוגן וקרוביהן, באופן שיוצר מציאות חברתית קשה שלא ניתן להשלים עמה, ובית המשפט נדרש לתרום את תרומתו למיגור התופעה בדרך של ענישה מחמירה. מובן הדבר שעבירת רצח בת זוג נמצאת ברף העליון של עבירות האלימות כלפי בת זוג, ומכאן שהענישה בעבירה זו צריכה לשקף את החומרה היתרה שבעבירה זו".

עוד הוסיפו השופטים: "הנזק שנגרם מביצוע העבירה הוא קיפוח חייה של המנוחה, וונגווץ וואסה ז"ל. המנוחה, אישה בת 36 ,אם לשלושה ילדים רכים בשנים, משכילה, בעלת שני תארים, אשר כל חייה היו לפניה, בעת שהנאשם גדע אותם באחת. מעבר לכך נגרמו נזקים קשים ומשמעותיים לבני המשפחה הגרעינית והמורחבת של המנוחה ותסקירי נפגעי העבירה מפרטים את הנזקים הקשים שנגרמו למשפחה בכללותה ולבני המשפחה – ילדיה, אביה ואחיה באופן אישי. הנאשם לא רק גדע את חייה של המנוחה, אלא גם גדע במו ידיו את מסלול חייהם התקין של ילדיה ושל בני משפחתה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות