סוריאנו נגד פרשן ערוץ 13: "ייחס לי שחיתות שלטונית"

איש העסקים וולטר סוריאנו הגיש תביעת דיבה נגד רביב דרוקר, בגובה 200 אלף שקל בטענה כי "ייחס לי מעורבות בשחיתות שלטונית"
רונן לוי |
רביב דרוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה תביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקל, נגד פרשן חדשות ערוץ 13 רביב דרוקר על ידי איש העסקים וולטר צבי סוריאנו. בתביעה מציין סוריאנו כי לפני כשנה דרוקר פרסם נגדו כתבה שמייחסת לו מעורבות בשחיתות שלטונית. התביעה מוגשת לאחר שלפני קצת יותר משבוע נמחקה תביעה אחרת של סוריאנו נגד דרוקר.

על פי התביעה, בחודש יולי שעבר, שידר דרוקר בראש מהדורת החדשות בערוץ 13, כתבה בה הוא ייחס לסוריאנו מעורבות בשחיתות שלטונית, בתיווך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו (שכביכול היה שותף של התובע בחברה שבבעלותו), לבין איש העסקים אלונסו אנסיירה, במכירת שדות תמנע.

לטענת סוריאנו בפרסום זה, ניסה דרוקר ״להלבין״ תצהיר שהוא הגיש כבעל דינו של סוריאנו, שעות ספורות קודם לכן לבית המשפט, בתובענה אחרת המתבררת ביו הצדדים, שעה שהתצהיר נסב סביב בדיות בהן לא היה כל אמת ושנכתבו ללא כל קשי לסוגיות שנדונות בתובענה הראשונה.

"הגשת התצהיר לבית המשפט (שנתן אדם ששמו דורון סטמפלר), נועדה לאפשר לדרוקר לשדר את תוכנו השקרי בכתבה שהתפרסמה באותו ערב (שעות ספורות לאחר שהוגש), מתוך ציפייה כוזבת, שתוכן הכתבה יהיה מוגן מפני תביעת דיבה", טען סוריאנו בתביעה.

סוריאנו הוסיף: "תצהיר השקר קיבל במה מרכזית בכתבה ששידר הנתבע, בעוד שהמצהיר אפילו לא ידע לאיזה תיק תצהירו מוגש ובמה הוא בא לתמוך. התצהיר נוסח בדרך משונה, גם לאור העובדה שלא פורטו בו עובדות בסיסיות, ו״העובדות״ שהוזכרו בו, לא תאמו את המציאות. הנתבע שפרסם את הכתבה שנשענה על תצהיר זה, התכוון לייחס לתובע מעשים מכפישים, אך ורק על מנת לפגוע בשמו הטוב".

בתביעה טוען עוד סוריאנו כי דרוקר בחר לשדר את הכתבה הזו, למרות שבבדיקה שביצע מול כל הגורמים הרלוונטיים המעורבים, גם לו היה ברור לחלוטין שתוכן התצהיר הוא שקרי לחלוטין. הנתבע פעל בניגוד מוחלט לאמור ב־4 תגובות רשמיות של גורמים בכירים שהועברו אליו טרם פרסום הכתבה, כשכולם הבהירו לו חד משמעית, שבתצהיר אין כל אמת.

למרות זאת, נטען, דרוקר התעלם מדברים אלו ופרסם את הכתבה המכפישה, "תוך היעדר אובייקטיביות עיתונאית מובהקת", כך לפי התביעה.

"מעשיו החמורים של הנתבע", נכתב עוד, "מקבלים משנה תוקף, גם לאור העובדה שבכתבה הוא שילב תמונות של התובע שנלקחו מדרכונו האישי, כשהתובע הצטלם בעבר לצורך בלעדי של הנפקת דרכון, בידיעה גמורה שצילומים אלה אינם קניין ציבורי, ובוודאי שהם לא נועדו להופיע בכתבה המכפישה שפרסם הנתבע. בפעולות אלה, עבר דרוקר עבירה פלילית ועוולה אזרחית מכוח חוק הגנת הפרטיות, וכן עבירה פלילית מכוח חוק הדרכונים".

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות