הערעור בעניינו של דקל בן לולו: יבואן מוצרי צריכה הורשע בעבירות מס

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע קיבל את הערעור שהגישה רשות המסים על הרשעתם החלקית של דקל בן לול וחברת קסם שבבעלותו. בעקבות ההחלטה, בוטל גזר דינו ויינתן מחדש בביהמ"ש השלום
נעמה כהן |
רשות המיסים נגד דקל בן לולו - אילוסטרציה
רשות המסים בירושלים, צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את ערעור רשות המסים על הכרעת הדין שניתנה בעניינם של חברת קסם היבוא בע"מ ובעליה דקל בן לולו, והפך את ההרשעה החלקית כנגדם בגין ביצוע עבירות מכס ומע"מ חמורות להרשעה מלאה.

כמו כן, קיבל בית המשפט את ערעור רשות המסים על גזר הדין שניתן למישל בן חיים, נאשם נוסף בפרשייה ששימש כיועץ המס של החברה, והחמיר את עונשו המקורי מעבודות שירות ל-12 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס כספי בגין 30 אלף שקלים

גזר הדין של דקל בן לולו

גזר הדין המקורי, ניתן לנאשמים בפרשייה בבית משפט השלום בבאר שבע לאחר ניהול תיק כנגדם בגין ביצוע עבירות מע"מ ועבירות מכס. מכתב האישום עולה כי לבן לולו וחברתו יוחסו ארבעה אישומים שונים. על פי האישום הראשון, ייבא בן לולו בשם החברה שבבעלותו, מוצרי צריכה מספקים שונים בסין, תוך הצהרות כוזבות למכס. ערך המוצרים המיובאים היה גבוה יותר מזה שהוצהר בפועל וסכום מיסי היבוא ששולם בגינם היה נמוך מהסכום שהיה נדרש לשלם. כתוצאה מכך, השתמטה החברה מתשלום מיסי יבוא בסך כולל של 1.4 מיליון שקלים.

האישום הראשוני

מהאישום השני עלה כי החברה, בהנחייתו והוראתו של בן לולו, רשמה בכזב בספרי הנהלת החשבונות שלה, במהלך שנת 2009, מס תשומות על סמך 304 מסמכים הנחזים להיות קבלות עבור תשלומים שבוצעו בסין, וזאת שלא כמתחייב בחוק מע"מ. בהסתמך על כך, דיווחה החברה דיווחים כוזבים בדו"חות התקופתיים למע"מ והקטינה את סכום המע"מ שהיה עליה לשלם בכ-2.3 מיליון שקלים.

על פי האישום השלישי בכתב האישום, במסגרת ביקורת מע"מ שנערכה לחברה, נמצא כי על מנת להסתיר את העבירות המפורטות באישום השני, מסרו דקל בן לולו ומישל בן חיים, בשם החברה, שלוש כרטסות הנהלת חשבונות מזויפות. בכרטסות אלה דווח כי החברה רכשה לכאורה, מכפר השעשועים, טובין בסכום של כ-15.4 מיליון שקלים בעוד שבפועל נמצא, כי היקף הרכישות האמיתי עמד על כ-215 אלף שקלים בלבד.

בכך, נטען, שיבשו השניים את הליכי הביקורת של מע"מ וזאת על מנת שהחברה תתחמק מתשלום מע"מ בסך של כ-2.3 מיליון שקלים. מהאישום הרביעי עולה כי בן לולו והחברה, הבריחו 1,500 קרטונים של פיקות לאקדחי צעצוע וזאת מבלי להצהיר עליהם ומבלי שהיה בידיהם ההיתרים הנדרשים ע"פ חוק ובמעשיהם יצרו סכנה לשלום הציבור. דקל בן לולו הורשע בבית משפט השלום יחד עם החברה שבבעלותו באישום השני והרביעי בלבד מתוך ארבעת האישומים שיוחסו לו בכתב האישום, ונגזרו עליו 30 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 270 אלף שקלים.

הכרעת הדין

כאמור, כעת הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בראשות הנשיאה רויטל יפה כ"ץ, קיבלו את ערעור רשות המסים על הכרעת הדין במלואו, והרשיעו את בן לולו וחברתו גם באישום הראשון והשלישי שעניינם ביצוע עבירות מכס ומע"מ, ודחו כאמור את ערעורם של בן לולו וחברתו על פסה"ד. לאור קבלת הערעור, הורה בית המשפט המחוזי על ביטול גזר הדין בעניינם והשבת ההליך לבית משפט השלום למתן גזר דין ביחס לכל ארבעת האישומים.
_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רויטל יפה כ"ץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות