מחקר חדש קובע: מצבם של בעלי מוגבלויות התדרדר בתקופת הקורונה

המחקר חושף את השלכות המגפה על אנשים מוגבלות ובני משפחתם ומגלה כי הקושי הגדול עבורם הוא קבלת טיפולים פרה-רפואיים וטיפולים רגליים. 84% מהנחקרים דיווחו כי נזקקו לסיוע כלשהו מאז פרוץ המשבר
מעיין לביא |
קורונה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מחקר חדש שנערך, חושף את השלכות משבר הקורונה, על אנשים עם מוגבלות ובני משפחתם, כאשר 77% מהאנשים עם מוגבלות דיווחו כי קיבלו סיוע מגורם כלשהו בתקופה זו והקושי הגדול ביותר עבורם: השגת טיפולים פרה-רפואיים וטיפולים רגשיים, וסיוע אישי וסיוע במטלות הבית. 62% מההורים לילדים עם מוגבלות מדווחים על החמרה במצבם הכלכלי; 84% דיווחו כי נזקקו לסיוע כלשהו מאז פרוץ המשבר.

המחקר שנעשה באמצעות סקר שהוזמן על ידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, כלל מידע מעודכן בנוגע להשפעות הייחודיות של משבר הקורונה ושל המדיניות שנקבעה כלפי אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם.

המחקר נערך כסקר אינטרנטי בקרב קבוצות רלוונטיות ובחן את ההשלכות בהיבטים שונים: בתחום התעסוקה, למידה מרחוק, חיי חברה ופנאי, תפקודי חיים והשימוש בהנחיות מיוחדות לאנשים עם מוגבלות. זאת במטרה לאפשר למקבלי ההחלטות במשרדי הממשלה ובנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות לקבל החלטות מבוססות נתונים, להתאים מדיניות לצרכים הספציפיים ולשפר את המענה שניתן נוכח השינויים בשגרת החיים.

בסקר השתתפו 476 אנשים עם מוגבלות בני 18 ויותר, ו-638 הורים לילדים או לבוגרים עם מוגבלות. שתי הקבוצות מעידות על השלכות משמעותיות של משבר הקורונה על חייהם בתחומים השונים.

בתחם התעסוקה, 59% מהאנשים עם מוגבלות במדגם דיווחו כי בחודש פברואר עבדו, לעומת זאת רק 39% דיווחו כי עבדו בחודש אוקטובר. 30% ציינו כי הם עבדו פחות שעות מאז פרץ משבר הקורונה 17% מהאנשים עם מוגבלות דיווחו כי הפסיקו לעבוד בשל משבר הקורונה. 2% נוספים אינם עובדים בשל החמרה שחלה במצבם בתקופת משבר הקורונה.

גם הורים לילדים או בוגרים עם מוגבלות חוו השלכות בתחום התעסוקה כאשר 81% מהם דיווחו כי עבדו בפברואר 2020 עם תחילת המשבר ואילו רק 60% מהם דיווחו כי עבדו באוקטובר. 15% מתוכם ציינו כי לא עבדו בשל משבר הקורונה (שיעור דומה לכלל הציבור), ואילו 6% נוספים הפסיקו לעבוד בגלל הצורך לטפל בבן או הבת המוגבלים.

מבחינת המצב הכלכלי, 53% מהאנשים עם מוגבלות ציינו שמצבם כלכלי החמיר מאז פרוץ משבר הקורונה. 45% מהאנשים אמרו כי נעזרו כלכלית בגורם כלשהו. 62% מההורים לילדים עם מוגבלות מדווחים על החמרה במצבם הכלכלי, בקרב ההורים – 47% נעזרו בגורם כלשהו
באשר לתפקודי חיים, 38% מהאנשים עם מוגבלות מדווחים כי מצבם הבריאותי החמיר או החמיר מאוד, 66% מדווחים על החמרה במצבם הרגשי, 52% מדווחים על החמרה בתפקוד הכללי. המצב חמור יותר אצל אנשים שמדווחים כי הם בקבוצת סיכון לחלות בקורונה. גם הורים דיווחו על החמרה במצבם כאשר 30% דיווחו על החמרה במצבם הבריאותי, 69% מדווחים על החמרה במצבם הרגשי ו 48% מדווחים על החמרה בתפקוד הכללי.

בתחום השירותים והתמיכות, 33% מהאנשים עם מוגבלות מדווחים כי מאז פרוץ משבר הקורונה התקשו להשיג טיפולים פרה רפואיים, 28% דיווחו על קושי בהשגת סיוע אישי או סיוע במטלות הבית וחלקם דיווחו על קושי בהשגת תרופות (20%) , מזון (18%) ומוצרים להתגוננות בפני הנגיף (17%). 77% דיווחו כי קיבלו סיוע מגורם כלשהו בתקופה זו ובקרב ההורים 84% דיווחו כי נזקקו לסיוע כלשהו מאז פרוץ המשבר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות