דם רע בהתאחדות הקליעה

יצחק יונסי, לשעבר יו"ר התאחדות הקליעה, תובע 100 אלף שקלים פיצוי עבור לשון הרע מיו"ר 'קלעי הרצליה'
דנה לווינסקי |
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לבית משפט השלום בראשון לציון, הוגשה תביעת לשון הרע בסכום של 100 אלף שקל על ידי יצחק יונסי, לשעבר יו"ר של התאחדות הקליעה בישראל, נגד שמואל זמיר, יו״ר עמותת ספורט קליעה ״קלעי הרצליה״. במרכז התביעה עומדת הטענה כי זמיר שלח דואר אלקטרוני מכפיש לחברי האסיפה הכללית של התאחדות הקליעה בישראל על מנת למנוע ממנו להיבחר.

יונסי, על פי תביעתו, היה מועמד בבחירות האחרונות שהתקיימו להתאחדות הקליעה לתפקיד חבר וועדת הביקורת. לטענתו, זמיר שלח נגדו דוא״ל מכפיש שנשלח לרשימת תפוצה המונה 70 חברים. זאת, כך נטען, תוך פגיעה קשה בשמו הטוב, בפרטיותו, במשלח ידו ובכבודו. "כל זאת במטרה להסב נזק לשמו, להתמודדות על תפקיד, לעיסוקיו, לפרנסתו ולכבודו", נכתב בתביעה.

לטענת יונסי, זמיר פרסם נגדו דברים כוזבים ושקריים ב"לשון משתלחת ובלתי אחראית", תוך שהוא מכנה אותו בכינויים כגון ״סחטן״, ״מתחזה״, ״זייפן״, ״עבריין בכיר״, ״מבקש פרוטקשן״.

"הוא יודע", כתב יונסי בתביעתו, "כי המדובר בדברי הבל ורעות רוח וכל זאת מתוך כוונה ברורה לגרום נזק לתובע ולשימו לבוז וללעג בעיני האסיפה הכללית של התאחדות הקליעה בישראל (התאחדות ספורט הרשומה כעמותה) לקראת הבחירות למוסדות ההתאחדות בהן הוצב התובע כמועמד לראשות ועדת הביקורת".

עוד נכתב בתביעה: "כוונתו הרעה והמגוונת של הנתבע לפגוע בשמו הטוב של התובע, עולה באופן ברור מהמעשה ובאה לידי ביטוי בכך שבכוונה תחילה לא צירף את כתובת הדוא״ל של התובע לאותה הפצה. משום כך, נטען, לא התכוון הנתבע "לקבל כל התייחסות לדברי הבלע שכתב נגד התובע במעשה שפל וחסר תום לב". הנתבע, הוסיף יונסי, לא אפשר לו אף לנסות ולהגן על עצמו באופן מיידי "בכדי למזער או למנוע את הנזק לשמו הטוב וההשלכות החמורות הנובעות מכך".

בתביעה מצוין כי עצם קיומו של הודעת הדואר שנשלחה, הובא לידיעת התובע רק לאחר קיום הבחירות וכשכבר "לא ניתן היה לתקן את הנזק שנעשה, להוכיח לכולם את דברי השקר והתעמולה הפוגעת ולדרוש מהנתבע התנצלות והכחשה של האישומים שהאשים את התובע", לשון התביעה.

"הנזק", נכתב עוד, "כבר נעשה וזאת כאמור, מתוך כוונה ברורה של הנתבע להסתיר מהתובע את ההאשמות חסרות השחר שהנתבע פירט כנגדו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות