הוגשה בקשה לפרוק הכח מכבי עמידר ר"ג: "התנהלות לא תקינה"

רשם ההקדשות במשרד המשפטים הגיש לביהמ"ש המחוזי ת"א בקשה לפירוק קבוצת הכדורגל בשל ליקויים מהותיים בהתנהלות הכספית של מנהליה: "נמצאו פערים משמעותיים בין דיווחי החברה לבין מצבה בפועל"
נעמה כהן |
מגרש כדורגל. צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי, הוגשה היום על ידי רשם ההקדשות במשרד המשפטים, בקשה לפירוק חברת הכח מכבי עמידר עירוני רמת גן בע"מ. הבקשה הוגשה לאחר שהתגלתה התנהלות לא תקינה בהתנהלות החברה.

בעקבות בדיקה, שביצע רשם ההקדשות בעניינה של חברת הכח מכבי עמידר עירוני רמת גן בע"מ, המאוגדת במסגרת חברה לתועלת הציבור ומפעילה את קבוצת הכדורגל, התגלה כי נפלו ליקויים מהותיים, הנובעים מהתנהלות לא תקינה של החברה. "בין היתר", כך נכתב בבקשה, "נמצאו פערים משמעותיים בין דיווחי החברה לרשם בנוגע להתנהלותה הכספית לבין התנהלותה הכספית בפועל, דבר המעלה חשש לחלוקת רווחים אסורה ולשימוש בנכסי החברה שלא לצורך קידום מטרותיה".

בנוסף, נמצא כי החברה העבירה חלק מפעילותה לידי חברה פרטית בניגוד להנחיות הרשם, וכן התגלו ליקויים הנוגעים למינוי מוסדות החברה. "יתרה מזו", נכתב עוד לבית המשפט, "החברה לא שיתפה פעולה עם בודק חיצוני שמונה על-ידי הרשם לערוך בה ביקורת עומק".

בעקבות הממצאים החמורים שלח הרשם מכתב התראה לחברה ולפיו ככל שהחברה לא תמציא תגובה לטענות המועלות נגדה מלווה באסמכתאות לנכונות הדברים, אשר יניחו את דעת הרשם כי היא פעלה ופועלת בהתאם לדין, יפנה הרשם לבית המשפט בבקשה למתן צו לפירוק החברה. "לאחר", נכתב בבקשה, "שהחברה לא הניחה את דעת הרשם כי היא מתנהלת כדין, גם לאחר שנשלחה אליה התראה, הוגשה הבקשה לפירוקה לבית המשפט".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות