עו"ד ניר יסלוביץ: "למדתי מה זה לא לישון בלילה לפני שאתה גוזר את דינו של אדם"

בציבור מכירים אותו כפרקליט נמרץ ודעתן ששמו התפרסם בקשר לכמה מהפרשות המתוקשרות ביותר של השנים האחרונות. עורכי הדין הכירו אותו כאב בית הדין המשמעתי של הלשכה במחוז תל אביב. ראיון סיכום הקדנציה
דניאל בן חמו |
איתור עורך דין
עו"ד ניר יסלוביץ

בשנת 2016, בעודו מתואר כאחד המטאורים הבולטים של תחום המשפט הפלילי בישראל, בחר עו"ד ניר יסלוביץ' לפנות חלק מהלו"ז העמוס שלו לטובת עשייה למען הכלל – תחילה כדיין ותוך זמן קצר כאב בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין, מחוז תל אביב והמרכז. החודש, לאחר כהונה עתירת עניין ומשמעות, במהלכה המשיך לצבור מוניטין כאחד הבולטים בתחומו (ולייצג נאשמים בתיקים שפתחו מהדורות חדשות) מסיים עו"ד יסלוביץ' את תפקידו, והוא התפנה לשיחת סיכום קצרה.

– למה בעצם פנית לתפקיד התובעני הזה?

"פניתי לתפקיד דיין בבית הדין המשמעתי לאחר שראיתי כיצד מקצוע עריכת הדין הולך ומתדרדר – ככל הנראה בשל ריבוי העוסקים בענף. ראיתי כיצד כללי האתיקה נרמסים ומקצוע המשפטנות כבר לא נתפש כיוקרתי במיוחד – בין השאר בשל התנהלות מסוימת של מקצת מעורכי הדין. בעיני השיפוט בביה"ד המשמעתי של הלשכה הוא מלאכת קודש, ואני מלא גאווה על שמילאתי את התפקיד הזה במשך זמן לא מבוטל".

עו"ד ניר יסלוביץ

– איך אתה מסכם את הכהונה שלך?

"כשרק נכנסתי לתפקיד אב בית הדין הייתי צריך להסתגל – הן להקפדה יתרה על מראית עין והימנעות ממגע עם בעלי העניין ובאי כוחם בתיקים בהם שפטתי, והן בריסון המזג החם לטובת מזג שיפוטי יותר. בנוסף, עברתי לראשונה את החוויה של שפיטה תחת לחץ. למדתי מה זה לא לישון בלילה לפני שאתה גוזר את דינו של אדם. לעבור שוב ושוב על החומר כדי לוודא שגם הפרט הקטן ביותר לא נעלם מעיניך. כובד המשקל של ההחלטה אם לגדוע את מטה לחמו לא רק של אדם אלא גם של בני משפחתו. השתדלתי למלא את התפקיד בצניעות ובענווה ואני סבור, אם יורשה לי, שעמדתי במשימה".

– מה היה התיק הזכור ביותר שלך? 

"היו הרבה תיקים משמעותיים וזכורים, אבל אולי יותר מכל אזכור את התיק של עו״ד רסלר שבו זיכיתי את עו״ד רסלר – בדעת מיעוט, בהכרעת דין ארוכה למדי שכתבתי – מעבירה של שליחת יד בכספי לקוחותיו. לימים דעת המיעוט שנכתבה על ידי התקבלה והפכה לדעת הרוב בערכאת הערעור. זו תזכורת חשובה לכך שדעת המיעוט של היום יכולה להיות דעת הרוב של מחר – ולכך שגם מי שמוצא את עצמו בדעת מיעוט, אסור לו לשנות את דעתו באם הוא באמת מאמין בצדקת דרכו. במהלך כהונתי, הדבר שהיה חשוב לי מכל הוא שמי שבא להתדיין בפני ידע שיש מי שבאמת מקשיב לטענותיו בלב פתוח ונפש חפצה וידע גם לקבל החלטות קשות".

"הדבר שהיה חשוב לי מכל הוא שמי שבא להתדיין בפני ידע שיש מי שבאמת מקשיב לטענותיו בלב פתוח ונפש חפצה"

– מה עצתך למחליפך בתפקיד?

"תמיד תזכרו שלא התפקיד עושה את האדם אלא האדם עושה את התפקיד. תתייחסו לכל אדם שבא להתדיין בפניכם במלוא הצניעות והענווה ותמיד תקבלו את ההחלטות בחרדת קודש".

– האם בכוונתך להמשיך לתרום במסגרת הלשכה?

"אני תורם ללשכה כל הזמן. אני משמש כיו"ר ועדת פשיעה בינ"ל והסגרות בלשכה, ותמיד שמח לתרום מזמני ומניסיוני לקהילה המקצועית ולקהילה בכלל. זו תרומה חשובה וגם מתגמלת. בנוסף, לאחר כל מה שראיתי וחוויתי כדיין בבית הדין המשמעתי, בכוונתי להציע את שירותיי כסניגור לפרקליטים העומדים לדין בבית הדין של הלשכה ולוודא שזכויותיהם יישמרו ופרנסתם לא תיגדע ללא הצדקה".


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות