תושבי ירדן שהסתננו לישראל עם כלי נשק נידונו ל-6.5 שנות מאסר

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע קיבל את הסדר הטיעון בעניינם של 2 אזרחי ירדן שהואשמו בהברחה גדולה של כלי נשק לישראל. השופט: "במעשיהם פגעו הנאשמים באופן ממשי בערכים של שמירה על ביטחון המדינה ועל שלום הציבור"
אייל חן |
במגזר הערבי
תפיסת נשק. צילום ארכיון: משטרת ישראל

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, קיבל הסדר טיעון של שני אזרחי ירדן, אשר הואשמו בהברחת כלי נשק בכמות גדולה מירדן לישראל. במסגרת ההסדר הורשעו השניים בביצוע עבירות של נשיאה והובלה של נשק והסתננות לישראל ונדונו ל-80 חודשי מאסר.

על פי כתב האישום, לפני כחצי שנה, חצו הנאשמים, שהם אזרחים ירדנים, קרובי משפחה, אשר לא החזיקו בהיתרי כניסה לישראל, את הגבול מירדן לישראל, בסמוך לישוב צוקים והסתננו לישראל כשאחד מהם נושא על גופו רובה מסוג M16 כשהוא מוסתר ובידו שני רובים מאותו סוג, וכן שני רובים מסוג קלצ'ניקוב וכשהנאשם השני נושא בידו תיק ובו 16 אקדחים ומחסניות.

במסגרת ההסדר, אותו קיבל השופט ליבדרו, הוסכם כי הצדדים יעתרו לעונשים של 80 חודשי מאסר החל מיום המעצר ומאסר על תנאי. "קשה להפריז", כתב השופט בגזר הדין, |בחומרת העבירות אותן ביצעו הנאשמים. הנאשמים הסתננו לישראל כאשר הם נושאים עליהם כלי נשק רבים, קטלניים. במעשיהם פגעו הנאשמים באופן ממשי בערכים המוגנים של שמירה על ביטחון המדינה ועל שלום הציבור וזאת בשים לב לנסיבות של ביצוע העבירות על-ידם. הענישה הנדרשת לעבירות שכאלו היא של כליאה ממושכת, אף מעבר לתקופה עליה הסכימו הצדדים, זאת הן מטעמי הלימה והן מטעמי הרתעה הנדרשים בסוג כזה של עבירות".

השופט ליבדרו והוסיף: "אם מצאתי בסופו של יום לכבד את ההסדר אליו הגיעו הצדדים, הרי שזאת בהתחשב בהודאת הנאשמים, הודאה שיש בה משום קבלת אחריות וחיסכון בזמן שיפוטי. בהתחשב בעובדה שהנאשמים נעדרי עבר פלילי; בהתחשב בגילם הצעיר של הנאשמים; בהתחשב בקושי של הנאשמים בריצוי המאסר בשים לב לכך שהם תושבים זרים. בהתחשב בקושי הראייתי שעמד ביסוד ההסדר ובעיקר ובהתחשב בהלכות הנוהגות לעניין כיבוד הסדרי טיעון".
______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות