המשחק המסוכן בנשק הסתיים רק בפציעה

חייל, שהוציא נשק מהצבא ללא רשות ובמהלך משחק פצע את עצמו ואת חברו, הורשע בבית דין צבאי ונדון לגזר דין מקל
רונן לוי |

חייל, שהוציא נשק מצה"ל ללא רשות, פצע את עצמו ואת חברו במהלך שימוש בלתי חוקי בנשק, ונדון על ידי בית הדין הצבאי לשישה חודשי עבודות צבאיות. עו"ד דנה נוף, מומחית לדין הצבאי שייצגה את החייל, הצליחה להגיע להסדר טיעון עם התביעה הצבאית במסגרתו תוקן כתב האישום באופן משמעותי, דבר שאיפשר הקלה משמעותית בעונש.

על פי כתב האישום, נהג החייל, אותו ייצגה עו"ד דנה נוף, ליטול את מפתחות מכולת הנשק בבסיסו ולהוציא ממנה שלא כדין אקדח עם אמצעי עזר ולהוציאם לביתו, בהזדמנויות רבות.

באחת הפעמים בהן האקדח היה מצוי בביתו, ולאחר בילוי חברתי שכלל שתיית משקאות משכרים, נטל החייל את האקדח ועשה בו שימוש באופן שהוביל לירי שגרם לפגיעה קלה בנאשם ובחברו החייל. בנוסף, בחיפוש שנערך בביתו נמצא בביתו של הנאשם רכוש צבאי מגוון. כלל הציוד, לרבות האקדח, הושבו לרשות הצבא במסגרת החקירה.

בצה"ל רואים בחומרה רבה כל שימוש לא חוקי בנשק, ובוודאי כשמדובר במקרה בו יש פגיעות בגוף בעקבות משחקים מסוכנים בנשק. כתב אישום המקורי שהוגש נגד החייל היה בין החמורים והמסועפים יותר שהוגשו בגין עבירות נשק בשנים האחרונות, וכלל אישומים רבים.

עו"ד דנה נוף בבית הדין הצבאי

בעבודה מאומצת ויסודית של עו"ד נוף, ולאחר משא ומתן עם התביעה, הוחלט להוריד מכתב האישום המקורי את עבירת פציעה בנסיבות מחמירות, והחייל הורשע על פי הודאתו בעבירות של הוצאת נשק מרשות הצבא, שימוש בלתי חוקי בנשק והוצאת רכוש מרשות הצבא.

בסיכומים לפני מתן גזר הדין אמרה עו"ד דנה נוף כי הנשק והרכוש הושבו לרשות הצבא, הנאשם קיבל אחריות על מעשיו, הביע חרטה על ביצוע העבירות, ומדובר במעידה מצדו של הנאשם שלמד את לקחו. עוד הוסיפה עו"ד נוף כי הוא פוטר משירות צבאי על רקע נפשי, ומצוי בתוכנית שיקומית.

בסיכומו של יום, הרכב בית הדין הצבאי, קיבל את הסדר הטיעון אליו הגיעה עו"ד נוף עם התביעה וגזר עליו 6 חודשי מאסר לריצוי בפועל, בניכוי 86 ימי מעצרו הסגור.

"העבירות שביצע הנאשם הן חמורות, מעידות על סיכון הטמון במעשים ופוטנציאל ממשי לנזק לחיי אדם. למרבה הצער, אותו סיכון פוטנציאלי התממש, גם אם במזל נפצעו הנאשם וחברו באורח קל בלבד. משכך, היה מקום ברגיל להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל בכליאה ממשית לתקופה ממושכת. עם זאת, לקחנו בחשבון כי הנאשם הביע חרטה על ביצוע העבירות ואנו סבורים כי אכן מדובר במעידה מצדו של הנאשם והוא למד את לקחו" – מדברי שופטי בית הדין בגזר הדין.
___________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%a0%d7%95%d7%a3%e2%80%8f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות