עו"ד סיון אלה-לוי: "ייצוג משפטי נכון הוא כזה שבמסגרתו הלקוח לא מאבד את עצמו לטובת אסטרטגיות משפטיות שמנותקות מחייו האישיים"

%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%a7%d7%99 |
עו"ד סיון אלה-לוי

המשרד של עו"ד סיון אלה-לוי נחשב לכוכב עולה בתחום המורכב, העדין והקשה של דיני גירושין ומשפחה.

מפתיע לשמוע שאת דרכה החלה דווקא בתחום המשפט המסחרי, המכניס יותר.

אז מה קרה?

"חוויתי את התחום המסחרי כתחום אפרורי, שעוסק רק בכסף. הייתי הולכת לדיון עם נציג החברה, ולא משנה כמה מיליונים היו מונחים על הכף, נציג החברה היה מנומנם, השופט היה מנומנם והצד השני גם היה מנומנם, לאף אחד לא היה אכפת".

את המעבר מהתחום המסחרי הרווחי לתחום דיני המשפחה עשתה כשהתקבלה לעבודה באחת המשרדים הידועים בארץ בתחום וקפצה למים הגועשים של דיני המשפחה. כעבור מספר שנות עבודה יציאה לדרך עצמאית.

מאז, משרד הבוטיק שלה, השוכן באזור השרון, עולה ופורח.

לקוחות המשרד מגיעים אליו מכל רחבי הארץ, שכן שמו ומומחיותו בתחום דיני המשפחה, הגירושין, הירושה והגישור המשפחתי נפוץ למרחוק.

וברור למה – עבור עו"ד סיון אלה-לוי ומשרדה, הלקוח תמיד במרכז, וודאי בתחום משפטי הנוגע בנימים העדינים ביותר של הנפש.

– איך היית מגדירה את הייחוד של המשרד שלך?

״לא מעט לקוחות מגיעים למשרדי לאחר טיפול משפטי קודם על ידי עו"ד אחר, במשרד אחר. במרבית המקרים מגיע הרגע בו הם אומרים לי כי המעבר למשרדי הוא סוג של תיקון עבורם, מבחינת הטיפול המשפטי המקצועי והיחס אליהם.

"כל לקוח במשרדנו הופך לחבר, לקוחות שהמשרד מלווה שנים, הופכים בשלב מסוים למשפחה. הקירבה והאינטנסיביות של הטיפול המשפטי בתחומים הללו, יוצרים קשר חזק בין המשרד לבין הלקוחות שלנו״.

עו”ד סיון אלה-לוי

– איך את קובעת את האסטרטגיה ודרך הטיפול בלקוחות שלך?

״האסטרטגיה המשפטית של כל לקוח צריכה להיות מותאמת אליו אישית, בכל מקרה ומקרה. הרי כל אדם הוא עולם מלא, כל שכן בתחומים אישיים ואינטימיים כמו דיני משפחה. לכל סיפור אנושי יש כמה דרכי פעולה ואופציות משפטיות, וצריך להכיר את הלקוח ולהבין את צרכיו כדי לדעת לבחור ביניהן".

– את יכולה לתת דוגמה?

"האופציות נעות מניהול הליכי משא מתן מאומצים, או בניית הסכמים ייחודיים ומותאמים אישית, הליכי גישור ממוקדים, קצרים ויעילים, וכמובן המומחיות הבולטת של המשרד, בייצוג המשפטי עצמו והליטיגציה המשפטית בכלל ערכאות המשפט הרלוונטיות. מבתי המשפט לענייני משפחה בכל הארץ, בתי הדין הרבניים ועד לבתי המשפט המחוזיים ובית המשפט העליון. הייצוג מתבצע כמובן באופן אישי על ידי".

– הייצוג בערכאות השונות זו מומחיות בפני עצמה, נכון?

״וודאי. לא פעם לקוחות שיוצאים מדיון איתי מציינים כי זו הפעם הראשונה שחשו כי היה להם גב, שהם זכו בהגנה ממשית וקולם נשמע. עם זאת, כאמור, חלק ניכר ממומחיות המשרד היא כמובן גם בכל הליכי המו"מ, הגישור ובנייה של הסכמי ממון, הסכמים לחיים משותפים, הסכמי הורות וכיו"ב ״.

– יש מקרים ולקוחות שלא תייצגי?

״כמובן. אני גאה לומר שאת משרדי מנחות אמות מידה ערכיות וברורות, ולא כל לקוח יכול להיות מיוצג בו. איני מעוניינת בלקוחות שאני מתרשמת שכל מטרתם היא רק לנקום, להתעמר, לרמות או להתל בצד השני. לצורך הצלחת הלקוח עלי לראות את עצמי מחויבת באופן מלא, ולהאמין באופן אישי בסיפורו ובצדקתו. במידה ואמות המידה הערכיות שלי אינן מתיישבות עם סיפור הלקוח מולי, אבחר להימנע ואפנה אותו לעורך דין אחר״.

עו”ד סיון אלה-לוי

פן נוסף למעורבות ערכית זו הוא בהקפדה שלא לגרור לקוחות שאינם בשלים להליך או שעדיין מצויים בשלב ההתלבטות, להליך גירושין בלא שהם קיבלו החלטה סופית ושלמה לכך: “בכדי שאצא להליך הלקוח חייב לרצות להתגרש בהחלטה סופית. מניסיוני לצאת לתהליך עם מי שלא שלם עם ההחלטה זה מתכון לאסון. לא לוקחים לקוח להרפתקה כזאת לפני שהוא סגור על עצמו הרמטית.

"היה מקרה של לקוחה שהגיעה אלי אחרי שגילתה אירוע אינטימי חד פעמי שהיה לבעלה עם אחרת. היא רצתה להתגרש, אבל תוך כדי השיחה עמה עלה שחיי הנישואין שלהם היו נהדרים, שטוב להם יחד, שהוא אבא נפלא, שאין לה שום טענה כלפיו זולת הטענה הזו. הכי קל היה לתת לאגו ולפגיעה המובנים שלה להשתלט עליה ולצאת איתה להליכים משפטיים, הבעל הביע חרטה על מעשיו והבטיח בכל לשון של הבטחה כי לא יחזור על כך וכי היה מדובר באירוע חד פעמי. מכיוון שהאמנתי בסיכוי שלהם להתגבר כזוג על המשבר דחפתי אותם לטיפול זוגי במקביל לחתימה על הסכם שלום בית שמשרדי הכין להם, כאשר בדיעבד הסתבר כי נכון עשיתי, הם שיקמו את יחסיהם ונשארו נשואים".

"לצורך הצלחת הלקוח עלי לראות את עצמי מחויבת באופן מלא, ולהאמין באופן אישי בסיפורו ובצדקתו"

– מה את הכי אוהבת בעיסוק שלך?

"אני אוהבת ללוות אנשים ולהיות חלק מחייהם, בנקודה שמשפיעה על איך יראו השנים הבאות שלהם. בנקודת המפנה הזאת אנשים לומדים הרבה על עצמם, על מה שווה להם להילחם וממה מוטב להרפות, יש כאן מיקרו קוסמוס לחיים ומראה של לאן הגעתי עד הלום, ואנא אני הולך. המעורבות בשלב כל כך חשוב בחיי הלקוח משמעותית בשבילי.

״הסיפוק הכי גדול הוא לראות את השינוי שהטיפול המשפטי יצר בחיי הלקוח בו טיפלתי. קשר בין אם לילד שחודש לאחר טיפול משפטי בתיק הסתה וניכור קשה; לזכות להביא צדק לאשה מבוגרת שחוותה התעמרות נפשית ואלימות כלכלית קשה, עד שחלתה בנפשה, וקיבלה פיצוי של מאות אלפי שקלים; לזכות לראות לקוח יקר שסיים הליך גירושין כואב בן מספר שנים, אשר הביא אותו לתובנות חדשות בחייו ושינוי לקריירה מעצימה יותר; אלו הרגעים בהם אני רואה את השינוי הממשי שהטיפול המשפטי שלי הביא לאנשים בחייהם, ושם מצוי הסיפוק הכי גדול שלי״.

כדאי לדעת – עורכת הדין סיון אלה-לוי משמשת כיום גם כיועצת המשפטית של קבוצת הפייסבוק "בונים זוגיות", המונה למעלה מ-100,000 חברים. עו"ד אלה-לוי מספקת מענה לחברים בכל פוסט המערב סוגיות משפטיות מעולם דיני המשפחה והגירושין, וחולקת בידע המשפטי הנרחב שלה, בפינה קבועה אותה היא מעלה בקבוצה זו, ובשידורים חיים.


 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות