סוכן סמוי הפליל עשרות חשודים בסחר בנשק וסמים במגזר הערב

המאבק בפשיעה בחברה הערבית: בתום פעילות שנמשכה כשנה, במהלכה הופעל סוכן סמוי, נעצרו הבוקר (יום ב') 34 חשודים בעבירות בתחום הנשק מישובי הצפון. בין העצורים: קצין שהשתחרר מצה"ל לפני 3 שנים. צפו בתיעוד מהפשיטה
דניאל בן חמו |
חיפוש משטרתי, ארכיון. צילום: משטרת ישראל.

לאחר פעילות סמויה של כשנה, תוך הפעלת סוכן סמוי בישובי החברה הערבית, היום לפנות בוקר נעצרו 34 חשודים אשר ל-18 מהם מיוחסות עבירות בתחום הנשק בישובים דיר אל אסד, נצרת, ריינה, שפרעם וכרמיאל. בין העצורים קצין שהשתחרר מצה"ל לפני 3 שנים ובעלי עסקים ומקצועות נורמטיבים אשר עסקו בסחר בנשק וסמים במקביל לעיסוקם החוקיים.

הסוכן, יוצא חבר העמים, שעלה לארץ בגיל 10 עם אימו, סיים מסלול לימודים רגיל ושירת בצה"ל כלוחם בחטיבת כפיר, אותר על ידי מערך גיוס הסוכנים של משטרת ישראל כשביקש להתגייס למשטרה.

הסוכן עבר הכשרה משטרתית מיוחדת על מנת להכשירו לתפקיד והחל להתערות בחיים העבריינים של ישובי החברה הערבית בצפון, במהלך הפעילות רכש 5 אקדחים, 3 תתי מקלע מסוג "קרלו" ו-2 רימוני רסס מחשודים בסחר בנשק וכמויות גדולות של סמים מסוג קוקאין, mdma, כדורי אקסטזי ואמפיטמין.

היום (ב'), לאחר שנאספו מספיק ראיות נגד החשודים, ניתן האות ומאות שוטרים פשטו במקביל על עשרות מוקדים בישובי החברה הערבית ועצרו את 34 החשודים, כאמור חלקם בעלי מקצועות לגיטימים כספרים, מאמן חדר כושר, מנהל משמרת במפעל ומסגרים ולפחות אחד מהם שירת בצה"ל כקצין. במסגרת הפעילות אותר גם נשק שעל פי החשד שימש בירי אל עבר שוטרים בניידת בישוב דיר אל אסד לפני כחצי שנה.

הסוכן שכונה "ג'קה" זכה לתעודת הוקרה ממפקד מחוז צפון ולמינויו כשוטר. עבורו זו היתה סגירת מעגל, לאחר שסבו היה שוטר במשטרת ברית המועצות. אביו, התדרדר לחיי פשע ונכלא וכך סבו הוא שגידל אותו עד גיל 10. כאשר אביו מצא את מותו בכלא, עלו "ג'קה" ואימו לארץ. מחסום השפה, וקשיי העליה הביאו את "ג'קה" לשהות חלק גדול מנעוריו בפנימיות, אך תמיד רצה להשתלב בחברה, הוא התגייס לצבא כלוחם בחטיבת כפיר ועתה גם הגשים את חלומו להפוך לשוטר כסבו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות