עו"ד בני תייאר – ממפקד בתי כלא ותחנות משטרה לעו"ד פלילי

עברתי ממצב שבו כאיש משטרה חתרתי כל הזמן להרחיק עבריינים ולהכניס אותם לכלא, למצב שבו אני בצד שמטפל באסירים בכלא, כולל בשיקומם, ברכישת מקצוע ובניסיון לקלוט אותם באזרחות בהצלחה כדי שלא יחזרו לבתי הסוהר
רותי ורד |
עו"ד בני תייאר
עו"ד בני תייאר

עורך דין בני תייאר מתמחה בפלילי.

אך פשט את מדי המשטרה וכבר החל קריירה שנייה כעו"ד.

עו"ד בני תייאר נפרד מקריירה מרשימה בת 33 שנים כקצין בכיר בכוחות הביטחון של ישראל כשהוא בדרגת תג"ד המקבילה לדרגת תת אלוף בצה"ל.

לאחרונה חגגו בפירמת עורכי הדין M.M.G & Co את הצטרפותו של עו"ד בני תייאר לצוות המצליח.

לעו"ד בני תייאר רזומה ארוך, רב בעשייה ומרתק בכוחות הביטחון. עו"ד תייאר החל את שירותו כלוחם וקצין בחטיבת הצנחנים תחת פיקודו של הרמטכ"ל היום אביב כוכבי. לאחר שחרורו שירת במגוון תפקידים בכירים במשטרה בינהם, ראש לשכת סיור ומבצעים במרחב שרון, סגן מפקד תחנת כפר סבא, מפקד קורס שוטרים, מפקד משטרת ראש העין וקצין אג"מ של מרחב שרון.

משירות במשטרה בתפקידים בכירים עבר עו"ד בני תייאר בשנת 2007 לשרת ולפקד על בתי כלא בשירות בתי הסוהר, הוא פיקד על שלושה בתי סוהר בתקופות בהם עברו אירועים קשים ומשמעותיים בתולדותיהם. עו"ד תייאר פיקד על כלא דמון בזמן אסון הכרמל, והיה אחראי לפינויי מאסיבי של 630 אסירים. הוא אף פיקד על כלא צלמון שהוא כלא פלילי מהגדולים בארץ, ועל כלא מגידו הביטחוני שבו למעלה מאלף אסירים. בתקופת פיקודו ובהשתתפותו צולמה לyes הסדרה התיעודית המרתקת בבימויו של איציק לרנר- 'מגידו. הסדרה עקבה אחר הנעשה בין חומות הכלא ובמרקם העדין בין הסוהרים לאסירים הביטחוניים.

עו”ד בני תייאר מחזיק בשלושה תארים אקדמאים במשפטים ובמזרח תיכון, כאשר את התמחותו המשפטית עבר בפרקליטות הצבאית.

עו"ד בני תייאר, מה הרגשתך, כמי שעבר מהצד של גורמי אכיפת החוק אל הצד של הרשות השופטת?

"בפועל המעבר אינו חד כפי שהוא נראה, הכרתי את ההיבט המשפטי הפלילי היטב מעמדתי כמפקד בתי כלא. מבחינה זאת זכיתי לניסיון שלרוב אין לעורכי דין פלילים. במשך שנים ארוכות ליוויתי אין ספור אסירים משלב המעצר, דרך המאסר עצמו עד לליווי הליך השיקום.

בני תייאר במשלחת רשמית בזמן שירותו בשב"ס

"החלפתי תפקיד אבל נשארתי באותו עולם. עברתי ממצב שבו כאיש משטרה חתרתי כל הזמן להרחיק עבריינים ולהכניס אותם לכלא, למצב שבו אני בצד שמטפל באסירים בכלא, כולל בשיקומם, ברכישת מקצוע ובניסיון לקלוט אותם באזרחות בהצלחה כדי שלא יחזרו לבתי הסוהר. כ 50 אחוז מהאסירים חוזרים לבתי הסוהר. השאיפה שלנו כחברה היא לצמצם את המספרים האלו".

עו"ד בני תייאר החליט על קריירה שנייה כעורך דין בעקבות היכרות אישית עם אסיר צעיר ממוצא אתיופי שעורר בו אמפטיה רבה, "אירע לי דבר מאוד משמעותי בכלא מגידו. נחשפתי במקרה לסיפורו של אסיר ממוצא אתיופי שנשפט ל 9 חודשי מאסר. לאחר שעיינתי בכתב האישום ועקבתי אחרי התהליך המשפטי שהבחור הצעיר נאלץ לעבור הבנתי שאילו היה לו ייצוג משפטי נאות יותר הוא ככל הנראה לא היה נכנס לכלא בכלל.

התחברתי אל הבחור במקרה במהלך שיחות שנהגתי לערוך מעת לעת עם אסירים. הסיפור שלו סקרן אותי.

במהלך סיור הוא שיתף אותי כי הוא חף מפשע ולא עשה דבר. לא מעט אסירים טוענים זאת אבל משהו באינטואציה אמר לי שיכול להיות שבמקרה שלו הדברים הם לא משוללי יסוד. בקשתי את התיק של הבחור וירדתי לעומקו.

האסיר כבר היה לקראת סיום המאסר, אני הצטערתי בעיקר על מה שצפוי לו בעתיד כבחור צעיר שיוצא לעולם העבודה עם תווית של אסיר משוחרר, כמה קשה יהיה לו להשתלב בחברה".

עורך דין בני תייאר השתתף במסגרת תפקידו באירועי פיגוע מהקשים שידעה ישראל, "במהלך השרות השתתפתי באירועי פיגוע קשים. אחד מהם היה הפיגוע בצומת בית ליד מהגדולים והנוראיים שידעה המדינה.

פיגוע התאבדות כפול שאירע בתחנת אוטובוסים מרכזית בצומת בית ליד ב-22 בינואר 1995.

במהלכו נרצחו 22 ישראלים, מהם 19 חיילים ואזרח אחד, שנהרגו במקום, ושני חיילים שמתו מפצעיהם לאחר שבוע ימים,נפצעו 66 אנשים ביניהם אזרחים.

"השתתפתי גם בפיגוע במלון פארק, המכונה טבח ליל הסדר. פיגוע התאבדות שאירע במלון פארק בנתניה בליל הסדר ב- 27 במרץ 2002. זהו פיגוע שבו נרצחו 30 ישראלים ונפצעו 160. מבחינת מספר הנפגעים וההרוגים, זהו פיגוע ההתאבדות הקשה ביותר בהיסטוריה של ישראל. הפיגוע נחשב למניע העיקרי ליציאה למבצע חומת מגן".

"כל חיי הבוגרים אני עוסק בחצר האחורית של החברה הישראלית"

כאיש שרותי הביטחון צברת ידע עצום שאין למרבית עורכי הדין הפלילים בארץ, מה מעניק לך הידע הנרחב הזה?

"צברתי ניסיון פלילי של עשרות שנים. כל חיי הבוגרים אני עוסק בחצר האחורית של החברה הישראלית, גם בהיבטים המשפטיים וגם בשירות בתי הסוהר. הגיעו לבתי הכלא בפיקודי אסירים שעברו עברות הכי קלות כמו גם ראשי ארגוני פשע. טיפלתי באנשים שנשפטו למספר מאסרי עולם ולאנשים שנשפטו למספר חודשים. לימודי המשפטים היו סוג של הרשאה רשמית לעסוק בכך מהיבט נוסף".

אתה מלווה תיקים מורכבים מאוד מבחינה משפטית ואנושית, רובם לא לפרסום, תוכל לשתף באחד מהם?

"אני מלווה משפחה שהיא נפגעת עבירה מצד בנם הקטין. כעת הבן אסיר בבית סוהר אופק לאחר שפגע בהוריו בצורה קשה. המשפחה נורמטיבית, הילדים האחרים מצליחים מאוד. ישנה בתיק מורכבות עדינה מאחר שמצד אחד ההורים נפגעי עבירה מבנם ומצד שני הם הוריו והם חפצים בשלומו. אני שומר על ההורים ובמקביל עושה כמיטב יכולתי שהקטין שנמצא בכלא יצליח לחזור למסלול הנורמטיבי .השאיפה שלי ושל הוריו בהחלטה משותפת שהבטחנו בינינו היא שההורים יתקשרו אלי מטקס ההשבעה שלו בצבא".

עו"ד בני תייאר

אתה מאוד חרוץ, קפצת מקריירה אינטנסיטבית אחת ישר לקריירה אינטנסיבית נוספת, מניין הכוחות?

"אני מאוד נהנה וכל עוד אני מרגיש שאני תורם ויש לי חדווה לעשות את הדברים אז אני אמשיך, אני מאוד אוהב אתגרים".

על הצטרפותו לאחרונה לפירמת עורכי הדין M.M.G & Co אומר עו"ד תייאר, "אני מאוד גאה ושמח על הצטרפותי למשרד גדול ומכובד ועל כך שקיבלו אותי בזרועות פתוחות ובחום".

מה אתה אוהב?

"יש לי משפחה מדהימה ואשה מדהימה שמלווה אותי כל השנים הללו בכל המהמורות אשר ידעתי. עיסוקה של אשתי 180 מעלות משלי, היא מעצבת בתים ואירועים. זכינו בשלושה ילדים נפלאים. ילדה שעובדת כדיפלומטית במשרד החוץ וכעת מתגוררת עם בעלה במסגרת תפקידה בברזיל. בן שמשמש כמ"פ ביחידה מובחרת, והקטנה שהיא חיילת בצבא. אני ואשתי אוהבים את חיק המשפחה, לעשות ספורט ביחד ולטייל כשאפשר. לסיכום המוטו שלי הוא להתפרנס בכבוד אבל לשמור על הערכים עליהם גדלתי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות