זדורוב תובע לשון הרע: "מנהלת דף פייסבוק מכפישה אותי"

מי שהורשע ומרצה עונש מאסר על רצח הילדה תאיר הגיש לביהמ"ש השלום בתל אביב תביעת דיבה נגד אשת תקשורת שפרסמה בפייסבוק "האשמות שקריות" שמובילות ל"מסע הסתה נגדו"
גילי סיוון-כהן |
רומן זדורוב בדרך למשפט חוזר
רומן זדורוב בדיון בערעורו בביהמ"ש העליון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש תביעת לשון הרע על ידי רומן זדורוב, הנאשם שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל. זדורוב תובע 200 אלף שקלים מאשת תקשורת שפתחה דף בפייסבוק "רומן זדורוב רוצח" ושניים נוספים אשר לטענתו מובילים כנגדו מסע הסתה ומייחסים לו האשמות שקריות, מבין החמורות בדין הפלילי כגון סחיטה באיומים ברצח, סחר בסמים ולא כל שכן, משייכים אותו לארגון פשיעה עולמי.

את התביעה פתח זדורוב, כי מזה שנים רבות שהוא "עובר תהפוכות רגשיות שונות בעניינו ונהרות רבים של דיו נשפכו בבתי המשפט השונים בהקשר למעשים שבגינם הורשע וכל רצונו כי לא ידביקו לו רבב במעשים שלא התבצעו על ידו ויחדלו מלשפוך את דמו".

"התובע", כך נכתב, "מגיש תביעתו זו בכדי לטהר את שמו ולו במעט, מהאנשים שמנסים לפגוע בו ולנצל את מצבו להניב פירות כאלו ואחרים לטובתם האישית מבלי שקיים ולו בדל של אמת או אחיזה במציאות בדברי הכזב אשר מפרסמים כנגדו חדשות לבקרים".

על פי התביעה זדורוב שומע, מאשתו אודות מילים קשות המוטחות בו בהקשרים של מעשים אחרים אשר מעולם לא נעשו על ידו וכך, הוא מוצא את עצמו פעם אחר פעם עומד בפני שוקת שבורה ואינו מוצא את נפשו מרוב צער, למשמע אותה מסכת ההסתה וההכפשה של אותם האנשים הפוגעים בו בזדון ולכל הפחות אדישים לפגיעה הקשה בו כתוצאה ממעשיהם, בשל העובדה שאין באפשרותו להתגונן וכעת הוא מעוניין, כי צדקת דרכו תצא לאור, על חלק, הוא מנהל הליכים מתמשכים ומבקש כי סיפורי בדיה המושמעים כנגדו ופוגעים אף בבני משפחתו ובהם בנו בן ה-14, יעברו מן העולם.

לטענת זדורוב פרסומי לשון הרע, הגידופים וההכפשות מופצים ע״י שלושת הנתבעים בידיעה כי הוא מצוי במאסר ואין באפשרותו לדעת או להתגונן, להגיב ולהפריך במועד בו פרסומי לשון הרע כנגדו נעשים. והכל תוך התעלמותם או אדישותם לפגיעה הקשה הצפויה לתובע ולבני משפחתו, בהם בנו בן ה־14 תלמיד בית ספר, אשר נחשף לפרסומים אלו ונאלץ להתמודד מול תלמידי בית הספר, עם שקרים המומצאים על אביו חדשות לבקרים.

בתביעה מצוין כי פרסומי לשון הרע שפורסמו על ידי שניים מהנתבעים בקבוצה והתאפשרו ע״י הנתבעת השלישית, זאת מתוך כוונה ומטרה לצבור שיתופים, לזכות באמפתיה, חמלה, תשומת לב ובעיקר לקדם אג׳נדות כאלו ואחרות, כל זאת על גבו של התובע, זכויותיו, כבודו וכבוד משפחתו אשר נפגעים פגיעה אנושה כתוצאה ממעשי הנתבעים.

זדורוב טוען כי הם עושים זאת על מנת להשפיע על הציבור ובית המשפט. "פרסומים הנעשים על ידי שניים מהנתבעים אשר מייחסים לו מעשים חמורים מאין כמותם לתובע, נעשים בזדון וכאסטרטגיה פסולה שתכליתה להשפיע על הליך דיוני בעצם 'חשיפת אישיותו' וסיפורים שמנסים להדביק לתובע בזדון ובידיעה שאין בהם ולו בדל של אמת, זאת בכדי להשפיע על דעת הציבור וכבוד השופט הנכבד חנן מלצר, הדן בבקשת התובע למשפט חוזר, אשר טרם הוכרעה".

"התובע ידגיש", נכתב עוד, "כי שמו וכבודו חשובים לו בעיקר בעת הזו, בשל העובדה כי ממתין הוא להחלטה בבקשתו למשפט חוזר ולא בכדי מפרסמים הנתבעים בעיקר בתקופה זו, פרסומי לשון הרע בדויים שמטרתם לשבור את רוחו, לפגוע בתמיכה לה זוכה התובע בקרב הציבור ולהותיר רושם שגוי ולחץ תקשורתי לקראת ההחלטה בבקשה למשפט חוזר כאמור".

באת כוחו של זדורוב, עו"ד לינת ששונוב

תגובת עו"ד לינת ששונוב, באת כוחו של זדורוב: "רומן זדורוב נלחם על שמו הטוב לאחר תקופה ארוכה שבה מפורסמת כנגדו מסכת פרסומי לשון הרע שיקריים המייחסים לו עברות, מבין החמורות בדין העונשי, ביום חמישי הוגשה תביעת לשון הרע על סך של מאות אלפי שקלים כנגד מנהלת קבוצת הפייסבוק רומן זדורוב רוצח וכנגד שני כותבים נוספים אש האשימו אותו בעבירות קשות של סחר בסמים וסחיטה באיומים. בכתב התביעה מפרט זדורוב את הפרסומים השקריים הקשים שנכתבו נגדו. התובע "מגיש תביעתו זו בכדי לטהר את שמו ולו במעט, מהאנשים שמנסים לפגוע בו ולנצל את מצבו להניב פירות כאלו ואחרים לטובתם האישית מבלי שקיים ולו בדל של אמת או אחיזה במציאות בדברי הכזב אשר מפרסמים כנגדו חדשות לבקרים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות