המחוזי דחה את ערעורו של ניצב בדימוס ניסו שחם והוא ירצה עשרה חודשי מאסר

הרכב בית המשפט המחוזי בראשות העמיתה השופטת מרים דיסקין דחה את ערעורו של ניצב בדימוס ניסו שחם, והשאיר את עונש 10 חודשי המאסר על כנו
דנה לווינסקי |
ניסו שחם בעת החלטת הערעור במחוזי, בחודש נובמבר. צילום: מרים אלסטר פלאש 90

(ההחלטה מצורפת) בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הערעור שהגיש ניסו שחם על עונש המאסר שנגזר עליו בבית משפט השלום. שלושת השופטים קבעו בפסק הדין כי ניצב בדימוס ניסו שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו, ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי, שעליו הוא עצמו היה מופקד. על כן, עונש המאסר שנגזר עליו הוא עונש ראוי, המבטא את חומרת העבירות שביצע.

כזכור, בית המשפט גזר 10 חודשי מאסר בפועל, קנס ופיצוי כספי על ניצב בדימוס ניסו שחם, לאחר שהורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית.

שחם הורשע בכך שבמהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל יצר קשרים אינטימיים, בעלי אופי מיני, עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות ובתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות לו. יתירה מכך; למרות קשרים אלה הוא לא נמנע מטיפול בענייניהן המקצועיים והאישיים תוך הסתרת הקשרים האינטימיים.

בנוסף, הורשע ניסו שחם גם בעבירות מין שביצע בשוטרות, שאף הן חמורות כשלעצמן. לנוכח אלה, בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וקבע כי קצין בכיר המנצל את תפקידו ומעמדו באופן סדרתי, פוגע באמון הציבור וכן מבצע עבירות מין – דינו מאסר.

ניסו שחם בזמן המשפט. צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

״בניגוד לנטען על ידי ב"כ המערער, בגזר דינו של בית משפט קמא כלל לא נפלו שגיאות מהותיות; האמור בגזר הדין תואם את האמור בפסק דיננו הקודם; מתחם העונש ההולם הכולל שנקבע על ידי בית משפט קמא הוא ראוי; וגם מיקומו של העונש במרכז המתחם, הוא ראוי בנסיבות הכוללות. בית משפט קמא התחשב כדין בעיקר בעקרון ההלימה, לצד השיקול הראוי והמתחייב של הרתעת הרבים, ושקל היטב את מכלול הנסיבות הרלוונטיות של העבירות ואת מכלול הנסיבות המקלות, האישיות והמשפחתיות, של המערער.

"אכן, העונש שהושת על המערער אינו קל, אך הוא הולם את חומרת העבירות שבהן הורשע, את ריבוי מעשי העבירות, את מכלול הנסיבות של העבירות ואת התנהלותו הכוללת של המערער, לאורך מספר רב של שנים, כלפי שמונה שוטרות צעירות וזוטרות, בהיותו בדרגה בכירה ביותר במשטרה, האמונה על שמירת החוק – מבלי לקחת אחריות על מעשיו הפליליים ותוך ניסיון פסול להציג את מעשיו הפליליים ככשרים".

"מכל מקום, בנסיבות הכוללות אין בעונש שהוטל על המערער חומרה יתרה המצדיקה את התערבותנו כערכאת ערעור״, כתב השופט מרדכי לוי בפסק דין.

דחיית הערעור של ניצב ניסו שחם

_________________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט מרדכי לוי

לצפיה ודירוג כבוד השופטת גיליה רביד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות