אישום: רצח את אמו באכזריות בשל "רגשות איבה" וטען: "מעשה קונדס"

תושב נס ציונה נאשם כי רצח בחודש שעבר את אמו בביתה ברחובות ודרש מהשכנים שהזעיקו עזרה לבטל את הקריאה כי "לא ארע דבר". השוטרים שהגיעו למקום עצרו אותו ומצאו את הגופה בחדר האמבטיה. צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה
דניאל בן חמו |
תיעוד החשוד במצלמות האבטחה. צילום באדיבות המשטרה

לבית משפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום, נגד תושב נס ציונה בגין רצח בנסיבות מחמירות תוך תכנון מראש ואכזריות מיוחדת של אמו ז"ל ושיבוש מהלכי משפט. הנאשם פרט ביומן כיצד ירצח אותה וביצע את זממו.

על פי כתב האישום, לפני זמן רב גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להביא למותה של אמו וזאת בשל רגשות איבה שחש כלפיה. לצורך הוצאת תוכנית הרצח לפועל, תיעד הנאשם ביומן אותו ניהל, כיצד יגרום למותה של האם וזאת לפרטי פרטים, בין היתר, דרך ביצוע רצח, הסתרתו והימלטותו מאימת הדין. יום לפני הרצח, בשעת ערב רכש הנאשם את חפירה וסכין יפנית ולמחרת היום, בערב נטל הנאשם את רכבו של אביו. הנאשם הניח את החפירה במושב האחורי ברכב, וכן נטל עמו תיק גב ובו היומן, כובע, משקפי שמש, כפפות, מצית והסכין.

בסמוך לשעה 21:00, לשם ביצוע תוכנית הרצח, נהג הנאשם לבית אמו, לצורך ביצוע ההחלטה להמית את האם, הנאשם החנה את הרכב מחוץ לחניית הבניין, הותיר את את החפירה ברכב, נטל את תיק הגב, עטה כובע על ראשו, משקפי שמש על עיניו, כפפות חד פעמיות על ידיו, הכניס את הסכין לכיס מכנסיו ונכנס לבניין מהכניסה האחורית, הכל על מנת למנוע את זיהויו במצלמות הבניין.

בהמשך, הגיע הנאשם לדלת בית האם וניסה באמצעות מפתח שהיה ברשותו, לפתוח את דלת בית האם, אך הדלת הייתה נעולה במנעול פנימי עליון. נוכח כך, דפק הנאשם בדלת הבית והאם פתחה את הדלת. האם, אשר לא ציפתה לבואו של הנאשם, ניסתה לברר עמו לפשר הביקור והאם קרה דבר מה וזה השיב לה כי קרה משהו עליו יספר לה בהמשך, אך עליו לגשת תחילה לחדר האמבטיה.

הנאשם נכנס לחדר האמבטיה, הוציא מכיס מכנסיו את הסכין, קרא לאם להגיע לחדר האמבטיה, באמתלת שווא כאילו דבר מה מקולקל בשירותים. משהגיעה לחדר האמבטיה, הסתער לעברה הנאשם ודקר אותה באמצעות הסכין בראשה, בפניה ובחלקי גופה השונים. הנאשם המשיך במעשיו ודקר את האם במשך מספר דקות מספר רב של פעמים. זאת, חרף ניסיונותיה להתגונן ולהתרחק מהנאשם וחרף תחנוניה של האם כי יחדל ממעשיו. הנאשם לא חדל ממעשיו אלא משהבחין כי האם איננה יותר בין החיים. הנאשם הטיל את גופתה כשפלג גופה העליון בתוך האמבטיה ופלג גופה התחתון כורע על רצפת האמבטיה.

שכנים שמתגוררים בדירה הסמוכה למנוחה שמעו זעקות אישה והזעיקו את המשטרה למקום. לאחר מותה של המנוחה, מתוך כוונה להסתיר את מעשה הרצח, הסיר הנאשם את הכפפות החד פעמיות שהיו על ידיו וזרקם בפח בדירה, הניח את הסכין בכיור האמבטיה, הסיר נעליו וגרביו המגואלות בדם, ליפף את חולצתו המוכתמת בדם בשרוול סביב ידו ויצא לכיוון ביתם של השכנים. הנאשם התנצל בפני השכנים על הצעקות וטען בכזב כי מדובר במעשה קונדס של אחותו שהשמיעה ברמקול קולות של אישה צועקת, ובטענה זאת ביקש מהם לבטל את הקריאה למשטרה.

השכנים ביטלו את הקריאה למשטרה, אך חרף הודעת הביטול הגיעה המשטרה למקום. הנאשם המתין לשוטרים מחוץ לדלת בית אימו וטען בפניהם כי מדובר במעשה קונדס וכי הוא לבד בבית, שכן, אמו נסעה לסוף שבוע. השוטרים, אשר הבחינו בכתם דם על מכנסיו ופניו של הנאשם ביקשו לברר היכן דיירי הבית ומה אירע במקום. הנאשם שב וטען בכזב כי לא אירע דבר. בסמוך לאחר מכן איתרו השוטרים את גופת המנוחה באמבטיה.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים נכתבה כי "מדובר באירוע רצח אלים שתוכנן במשך תקופה משמעותית על ידי הנאשם… בעת ביצוע הרצח פעל המשיב על מנת לספק לעצמו טענת אליבי ולהסתיר זהותו וכן המשיב תכנן להשמיד ראיות. גם לאחר הרצח – המשיב, ששמע סירנות משטרה מתקרבות, פעל בתחכום, ושכנע את השכנים לבטל את הקריאה למשטרה, בטענה כי המדובר במעשה קונדס. ערנות השוטרים, שחרף הודעת ביטול הקריאה ביקשו לברר עד תום את פשר האירוע, היא שהביאה לחשיפת המקרה ומעצר הנאשם. לנאשם מיוחסת ביצוע עבירת רצח בנסיבות מחמירות, של אימו, רצח שתוכנן מראש, ובוצע תוך אכזריות מיוחדת שדינה מאסר עולם. ברי כי אין צורך להכביר במילים באשר למסוכנות הנשקפת ממי שמואשם בביצוע אירוע מעין זה. פרטי האירוע מעידים על מסוכנות זועקת לשמיים של המבצע, המקרה הוא חריג בחומרתו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות