שנתיים מאסר לפעיל שוק הון על עבירות תרמית בניירות ערך

הפרקליטות הגישה למחלקה הכלכלית בביהמ"ש המחוזי בת"א הסדר טיעון בעניינו של מיכאל בביצקי שהודה כי גנב מלקוחותיו כ-200 אלף שקל וניהל תיקי השקעות ללא רישיון
רונן לוי |
רשות ניירות ערך, צילום: פלאש 90
רשות ניירות ערך, לא עמדו ביעד. צילום: פלאש 90

למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגש כתב אישום, נגד מיכאל בביצקי בגין עבירות תרמית בניירות ערך, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות וניהול תיקי השקעות ללא רישיון.

במקביל להגשת כתב האישום הודיעה הפרקליטות כי הגיעה להסדר טיעון עם הנאשם, הכפוף לאישור בית המשפט. על פי הסדר הטיעון בביצקי יודה בכתב האישום וייגזר עליו עונש מאסר בפועל למשך 24 חודשים וקנס כספי.

על פי כתב האישום, בתקופות שונות בין השנים 2017-2012 ניהל בביצקי תיקי השקעות של לקוחות שונים באופן פרטי, ללא רישיון ניהול תיקים ומבלי שנרשם כמיופה כוח בחשבונות. בביצקי קיבל את הרשאת הלקוחות לפעול בחשבונותיהם על סמך מצגי שווא שונים הנוגעים למומחיותו ולמידת הסיכון בהשקעה.

עוד נטען כי במסגרת ניהול התיקים שלח בביצקי יד בכספי המשקיעים על ידי ביצוע של כ-1200 עסקאות עצמיות בין חשבונותיו האישיים ובין חשבונות הלקוחות שהיו בניהולו. באופן זה העביר לחשבונותיו כ-300 אלף שקלים. בנוסף, בביצקי שלח ידו בכספי שניים מלקוחותיו בסך של 175 אלף שקלים כשהנחה אותם להעביר אליו כסף לצרכי השקעה, ובפועל עשה בו שימוש לצרכיו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות