בנט מציג: "שיקום עולם העסקים בעולם פוסט-קורונה"

המועמד לראשות הממשלה העומד בראש מפלגת ימינה מציג תוכנית לסיוע לכלכלה במשבר בעידן שאחרי התפרצות המגיף, בין היתר הוא מציע פתיחת עסקים בתוך 48 שעות והגנה על עסקים חדשים שיוקמו
אייל חן |
"המפלגה מתעללת בי". יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. צילום: עדי כהן צדק
בנט, "הכלכלה היא משימה מרכזית". צילום: עדי כהן צדק

המועמד לראשות הממשלה, ראש מפלגת ימינה, נפתלי בנט מציג תוכנית סיוע כלכלי בעקבות המשבר ואומר כי "המשימה המרכזית בעידן הפוסט-קורונה היא שיקום עולם העסקים".

בעיקרי התוכנית שמציג בנט הוא מציע כי הקמת עסק תוכל להתבצע תוך 48 שעות. בנוסף, הוא מציע להקים אתר אינטרנט אחד: שיסנכרן בין מע"מ, מס הכנסה והביטוח הלאומי ויאפשר לבעל העסק דיווח אחיד לכל רשויות המס במערכת ידידותית למשתמש. "הקץ למירוץ המייאש מפקיד לפקיד להגשת נתונים שממילא קיימים אצל המדינה", הוא אומר.

עוד על פי התוכנית, עסקים חדשים יוקמו על בסיס תצהיר בעל העסק שהוא עומד בדרישות המיפרט, ולא באמצעות אישורים. המדינה תבצע בדיקות שגרתיות לוודא את אמיתות התצהיר.

המועמד לראשות הממשלה מציע גם מיפרט שקוף לכל ענף. לשיטתו, לכל סוג עסק (מסעדה, בית דפוס, משרד עורכי דין, רופא שיניים וכו') יהיה מיפרט מוגדר וברור של כל הדרישות. המיפרטים יוגדרו בשיתוף המגזר העסקי, על מנת לבטל מאות סעיפי רישוי מיותרים ומכבידים.

התוכנית הכלכלית מציעה גם הגנה על עסק חדש. לפי עמדת בנט, עסקים חדשים יזכו לתקופה של 5 שנות "הגנת ינוקא" ל"רגולציה לייט" — כלומר דרישה רק של הרגולציה החיונית ביותר.

כמו כן, הוא מציע כי צוות משותף של המגזר העסקי ושל הממשלה יפקח בצורה קבועה על קלות התהליך, וימנע זחילה מחודשת של רגולציה מיותרת.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות