השוטרים עצרו את ילדיה – האם תקפה

ביהמ"ש השלום בתל אביב גזר 3 חודשי מאסר בפועל תושבת המרכז שהורשעה כי תקפה את השוטרים שעצרו את בנה ובתה והעליבה אותם: "אני חנין זועבי 2, אתה הומו קוקסינל". השופט קורנהאוזר: "פגעה באופן ממשי ביכולת השוטרים למלא תפקידם"
רונן לוי |
חשד: הכיר צעירה ברשת וביצע בה עבירות מין
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בתל אביב, איתן קורנהאוזר, גזר שלושה חודשי מאסר בפועל על תושבת המרכז שהורשעה, בעבירות תקיפת שוטר, העלבת עובד ציבור ושימוש בכוח למניעת מעצר. הנאשמת ניסתה למשוך בכח את בנה בעת ששוטרים עצרו אותו.

על פי כתב האישום, במהלך אירוע שהתרחש לפני מספר שנים, ניסתה הנאשמת למשוך בכח את בנה מידי שוטר אשר עצר אותו. בהמשך, סטרה הנאשמת לשוטר אחר בעינו ולאחר שהודיע לה על מעצרה והובילה לניידת – נשכה אותו הנאשמת בידו. לאחר מכן, בעת שהשוטר השני משך את בתה של הנאשמת, אשר תקפה מתנדבת משטרה, תקפה אותו הנאשמת במכות ובסטירות. בעת שהשוטר השני הכניס את בתה של הנאשמת לניידת, נשכבה הנאשמת מתחת לניידת תוך צעקות שישחררו את בתה וכי לא תזוז משם.

לאחר שהגיעה אל תחנת המשטרה, נטען בכתב האישום, העליבה הנאשמת שוטר שלישי בכך שצעקה לעברו: "אני חנין זועבי 2 אתה הומו קוקסינל, אני אזיין אותך אני חולת נפש אי אפשר לעשות לי כלום", "הלוואי והילד שלך ימות היום ואם לא נולד לך אז שלא יהיו לך ילדים לעולם".

התביעה טענה כי מעשיה של הנאשמת מצביעים על פגיעה בערכים של הגנה על גופו של אדם וכן הגנה על שוטרים האמונים על אכיפת החוק. בנסיבות המקרה, טענה כי יש לקבוע מתחם ענישה הנע בין מספר חודשי מאסר בעבודות שרות ועד לשנת מאסר בפועל. עוד הוסיפה התביעה כי הנאשמת הורשעה 3 פעמים בגין עבירות אלימות, לרבות כנגד שוטרים.

השופט קורנהאוזר, כתב בגזר הדין כי אלימות כלפי שוטר במסגרת מילוי תפקידו, מהווה "פגיעה ביכולת המשטרה לקיים את אינטרס הציבור בשמירה על שלום הציבור, הסדר הציבורי ואכיפת החוק". לצד זאת, יש להתייחס לנסיבות ביצוע העבירה, להן משקל משמעותי בעת קביעת מתחם הענישה.

"הנסיבות", כתב השופט, ,לפיהן אלימות הנאשמת ננקטה כלפי שוטרים אשר עצרו את ילדיה, בהן ניתן לראות כנסיבות ממתנות במידה מסוימת, מתאזנות עם החומרה שיש לראות בעובדה שמדובר היה באירוע רב משתתפים, כפי שעלה בראיות, והתנהלות הנאשמת במהלך האירוע פגעה באופן ממשי ביכולת השוטרים למלא את תפקידם בנסיבות קשות אלה. אמנם, אכן מדובר באירוע ספונטני, ואולם בהתחשב בנסיבות המקרה הרי שהנזק הצפוי לשוטרים אשר היו חשופים למספר לא מבוטל של מתפרעים וליכולתם למלא את תפקידם – הוא משמעותי".

עוד נכתב בגזר הדין: "הנאשמת לא קיבלה אחריות על מעשיה, כפרה במיוחס לה, ואף לאחר הכרעת הדין שבה וייחסה להתנהלות השוטרים את האחריות למעשיה. אין בכך להביא להחמרה בעונשה של הנאשמת, אולם לא ניתן לזקוף לזכותה קבלת אחריות, הבנה והפנמה של הפסול במעשיה".
____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתן קורנהאוזר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות