הנציב נזף בשופט מזוז שדן בעתירה נגד גוף במשרד העבודה בו עובדת בתו

בעקבות פניה של ארגון "בצלמו" בחן השופט שהם, נציב תלונות הציבור, את המקרה בו דחה השופט מזוז עתירה שכוונה נגד גופים שונים ובכללם יחידה ספציפית במשרד העבודה שבתו משמשת בה בתפקיד בכיר
דנה לווינסקי |
שופט בית המשפט העליון, מני מזוז. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שהם, קבע שהחלטת השופט לדון בעתירת ארגון קו לעובד נגד משרד העבודה והרווחה בנוגע למוות פועלי בניין הייתה לקוייה.

בתו של השופט מזוז, יעל מזוז, הינה בכירה במשרד העבודה והרווחה והעתירה כוונה אף אליה. העתירה של קו לעובד דרשה ממשרד העבודה והרווחה, ומגופים נוספים, לפעול כנגד המשך המוות של פועלי בניין שגבר מיום ליום.

בהחלטתו כתב הנציב כי למרות שמדובר בתלונה שעברה למעלה משנה מאז פסק הדין, וככלל הנציב לא ידון במקרים כאלה אלא במקרים חריגים בלבד, אין כל ספק שמדובר במקרה חריג, לאור הניגוד העניינים התעוררות הציבורית בעניין.

הנציב הוסיף אין כל ספק שהכלל הינו ברור, ככל שיש ספק אין ספק, ולכן היה על השופט מני מזוז להודיע מראש לצדדים שבתו הינה אחת מהתנבעות ולקיים בכך גילוי נאות.

הנציב אף הוסיף ואמר "יש לתת את הדעת על נושא ניגוד הענינים בקרב שופטי ישראל. נושא זה הינו בעל חשיבות רבה לאמון הציבור במערכת". החלטה זו הצטרפה להחלטות אחרות של הנציב בעקבות פניית ארגון בצלמו, ביניהן נגד השופט מני מזוז עצמו שננזף רק לאחרונה בעניין דבריו כנגד שר המשפטים הקודם, אמיר אוחנה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות