אישום: סחר ברשומות של כחצי מיליון מועמדים לשירות בצה"ל

אין פרטיות גם בקודש הקודשים של הביטחון. רשימות של מועמדים לשירות ביטחון שימשו להפקת רשימות שיווק ולצרכים מסחריים אחרים
רונן לוי |
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בראשון לציון הוגש כתב אישום נגד עידן דיין, תושב העיר בן 30, בגין ביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות (ריבוי עבירות) וקבלת נכס שהושג בפשע. דיין החזיק מידע אישי של למעלה מחצי מיליון מועמדים לשירות בצה"ל, ומכר את חלקו במיליון שקלים.

על פי כתב האישום, בין השנים 2017-2009 דיין החזיק באלפי רשימות צבאיות, שהוצאו ממשמורתו החוקית של צה"ל שלא ברשות, שכללו מידע אישי על למעלה מ-500,000 מועמדים לשירות ביטחון בצה"ל. הרשימות כללו פרטים אישיים כגון כתובת מגורים, מספר טלפון, תאריך לידה, תאריך גיוס או שחרור, שמות ההורים, אזרחויות זרות, מספר ילדים במשפחה ועוד. כמו כן, חלק מהרשימות כללו אף את התפקיד הצבאי אליו יועדו המועמדים לשירות ביטחון.

בהמשך, דיין ערך את הרשימות ויצר על בסיס פרטי המידע בהן "לידים", רשומות הכוללות פרטים אישיים של לקוחות פוטנציאליים, של חיילים משוחררים באמצעות חישוב תאריך שחרורם המשוער של אותם מועמדים לשירות ביטחון בצה"ל.
חלק מהרשימות הצבאיות בהן החזיק הנאשם הוצאו ממשמורתו החוקית של צה"ל על ידי שני חיילים, ששירתו באותה עת ביחידת מיטב בצה"ל. בנוסף, במהלך אותה תקופה, כיהן דיין כמנכ"ל קבוצת רעיון, ובמסגרת זאת הפעיל מוקד שיווק טלפוני שנציגיו יצרו קשר עם מושאי הרשימות הצבאיות.

נציגי המוקד הטלפוני התייצגו בפני נמעני השיחות בשמות הדומים לשמה של "הקרן להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון", במטרה לרכוש את אמונם. במסגרת אותן שיחות, הציגו נציגי המוקד הטלפוני לנמעני השיחות מצג שווא לפיו הם זכאים כביכול להטבות מטעם הקרן, והציעו להם הצעות בעלות אופי מסחרי.

בהמשך, מכר דיין לחברה פרטית למעלה מ-60,000 "לידים", כאשר כ-20,000 מתוכם נוצרו על בסיס המידע הקיים ברשימות הצבאיות שהחזיק, ובעבור זאת קיבל סכום של כ-1,000,000 שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות