קנס של עשרות אלפי שקלים על מפעילי תחנת מעבר פיראטי לפסולת

ביהמ"ש השלום בחיפה הרשיע את הנאשמים בהפעלת תחנת פסולת פיראטי ללא רישיון עסק וניגוד לחוק. המשרד להגנת הסביבה הוציא צו ניקוי לאתר וצוות של המשטרה הירוקה וידא כי הקרקע נקייה מזיהום
דנה לווינסקי |
אתר פסולת לא חוקי סמוך ללוד, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

שופטת בית משפט השלום בחיפה, אורית קנטור, הרשיעה מפעילי תחנת מעבר פיראטית לפסולת שפעלה באזור התעשייה בקריית אתא ללא רישיון עסק ובניגוד לחוק וגזרה עליהם קנס בסכום של עשרות אלפי שקלים. מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה הוציא צו ניקוי לאתר, וצוות המשטרה הירוקה וידא כי הנאשמים ינקו את הקרקע המזוהמת.

בעקבות חשד שעלה אצל פקח מצוות מחוז חיפה במשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, בנוגע לפעילות בלתי חוקית המתרחשת בתחנת מעבר פיראטית לפסולת שפעלה באזור התעשייה בקריית אתא, התקיימה פעילות אכיפה ממוקדת, במהלכה הוחרמו הכלים של בעלי המקום, החלה חקירה של המשטרה הירוקה והמשרד הגיש כתב אישום.

על-פי גזר הדין, הנאשמים הפעילו את האתר ללא רישיון מבלי שנקטו באמצעים הנדרשים ומבלי שקיימות בו התשתיות הנדרשות. הפסולת הוחזקה באתר במכולות חלקן ללא כיסוי, או נשפכה על גבי הקרקע בתפזורת או במערומים גבוהים אשר גלשו לעיתים אל מחוץ לשטח המקרקעין, לשדה הפתוח ולרשות הרבים. השופטת קנטור הרשיעה את הנאשמים בעבירות של ניהול עסק ללא רישיון, בניגוד לחוק רישוי עסקים, תקנות רישוי עסקים ובניגוד לתקנות למניעת מפגעים, ואף הרשיעה אותם בעבירות של השלכת פסולת ופינוי פסולת לפי חוק שמירת הניקיון.

לאחר שהצדדים טענו לעונש, על כל אחד מהנאשמים הוטל קנס בסך 40 אלף שקל או 3 חודשי מאסר תמורתם והתחייבות בסך 80 אלף שקל או 4 חודשי מאסר תמורתם להימנע מלעבור במשך שנתיים עבירה בגינה הורשעו.
בנוסף, לאחד הנאשמים, ששימש כנהג ומי שמופקד על הצד התפעולי השוטף של התחנה, ניתנה פסילה על תנאי לשנתיים מלהחזיק רישיון נהיגה למשך 3 חודשים, והתנאי הוא שלא יעבור עבירה שבגינה הורשע בכתב אישום זה.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אורית קנטור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות