מי נידון לשנת מאסר על נהיגה בשלילה בפעם הרביעית? עורך דין לענייני תעבורה

עו"ד גואד חטיב, 44, הוא עו"ד לענייני תעבורה מקלנסווה, אבל בתקופה הקרובה רצוי שלקוחותיו יפנו לייצוג אחר, משום שהוא צפוי לרצות שנת מאסר על עבירות תנועה, לאחר שהורשע כי נהג תחת פסילה – ולא בפעם הראשונה
אייל חן |
נהיגה הודעות טקסט זוכה מחמת הספק. אילוסטרציה
אילוסטרציה

שופט בית משפט לתעבורה מחוז מרכז, טל פרי, גזר שנת מאסר בפועל, על עו"ד גואד חטיב, בן 44, מקלנסווה, עורך דין לענייני תעבורה, לאחר שהורשע בפעם הרביעית בנהיגה בפסילה וללא ביטוח בתוקף, תוך שהוא מבצע עבודות שירות בשל עבירה דומה .הסניגור ציין כי עונש מאסר יפגע בשאיפת הנאשם להיות ראש עיר בישראל. "הנאשם, עורך דין במקצועו, אשר מייצג לקוחות בתחום התעבורה ומצופה ממנו לסטנדרט התנהגות גבוה יותר", כתב השופט בגזר הדין.

על פי כתב האישום, חטיב נהג ברכב פרטי בסמוך לצומת בית ליד וזאת ביודעו כי הוא פסול לנהיגה וכי אין בידיו פוליסת ביטוח תקפה וזאת לאחר שנפסל בנוכחותו על ידי קצין משטרה למשך 30 ימים. הנאשם חזר בו מכפירתו טרם שמיעת הראיות והודה באשמה.

בטיעונים לעונש, המשטרה עתרה להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל לשנה וחצי ופסילת רישיון בפועל למשך 10 שנים. המשטרה טענה כי מדובר בנאשם שהינו בעל עבירות דומות והוא נהג בזמן פסילה בפעם הרביעית ומסכן את משתמשי הדרך פעם אחר פעם, מזלזל בהוראות החוק ובהחלטות השיפוטיות.

הסנגור ציין במהלך הטיעונים לעונש, כי הנאשם שהוא עורך דין במקצועו ודמות ציבורית במישור המוניציפלי ורכיב של מאסר ולו מאסר מותנה, עלול לסכן את עתידו ופרנסתו של הנאשם כעורך דין וכן את פעילותו הציבורית. הסנגור הדגיש כי העבירה נעברה עקב טעות בחישוב מניין ימי הפסילה. הוא גם ביקש לזקוף לזכות הנאשם את מעמדו הציבורי והציג מסמכים ממנכ"ל עיריית קלאנסווה ומקצין משטרה המלמד על פועלו וביקש כי בית המשפט לא יפגע בעיסוקו כעו"ד ובשאיפתו להיות ראש עיר בישראל.

השופט פרי, כאמור גזר על עו"ד חטיב עונש מאסר של שנה בפועל וכן שלילת רישיון למשך עשר שנים. "נראה כי הנאשם לא למד לקח מהרשעותיו הקודמות ואימת הדין אינה שורה עליו. מדיניות הענישה אמורה להעביר מסר ברור על מי שבהתנהגותו פוגע בערך החברתי שהינו בטחון הציבור וסיכון המשתמשים בדרך. הנאשם שב ומפר ברגל גסה החלטות בית המשפט ונדמה כי לא היה בעונשי העבר, כדי ללמדו לקח".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט טל פרי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות