הקשיש איים בסכין על אחותו – ונענש בשל"צ בלבד

השופטת קיבלה את טיעוני הסנגורית, מאחר ולנאשם לא היה שום עבר פלילי לאורך כל חייו, והוא הביע צער וחרטה על האירוע
נעמה כהן |
אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, נעה תבור, הסתפקה ב-80 שעות של"צ וקנס בסך 1,000 שקלים על תושב העיר בן 74 אשר הורשע על פי הודאתו בעבירת איומים כלפי אחותו. השופטת קיבלה את דברי הסנגורית, עו"ד סיוון כהן, כי הנסיבות במקרה הזה קלות, שכן מרשה לא התקרב למתלוננת ותחת זאת הסתגר בחדרו.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, לפני כשנתיים איים הנאשם על אחותו בכך שהניף סכין מטבח ואמר לה שיהרוג אותה בשנתה. בסמוך לאחר מכן לקח הנאשם שלושה סכיני מטבח, ביניהם סכין קצבים גדול, והסתגר בחדרו תוך שהוא צועק ומקלל. בחודש נובמבר האחרון הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן. בין הצדדים לא הייתה הסכמה עונשית ועניינו של הנאשם הופנה לקבלת תסקיר בשירות המבחן.

התביעה, טענה כי מדובר ברף חומרה גבוה של סוג זה של עבירות, הן בשל תוכן האיום והן בשל המחשתו באמצעות סכין, וכן ציינה את המורא הכבד שהטילו הדברים בלבה של המתלוננת, ולפוטנציאל הנזק המובנה בעבירה מסוג זה ועתרה לגזור על הנאשם 4 חודשי מאסר בעבודות שירות, מאסר על תנאי, התחייבות כספית וצו מבחן.

עו"ד סיוון כהן

מנגד, הסנגורית עו"ד סיוון כהן טענה כי לא מדובר באיום קלאסי, שכן מדובר בוויכוח שהתרחש בביתם של המתלוננת והנאשם. כן ציינה כי הנסיבות קלות מבמקרים אחרים, שכן הנאשם לא התקרב למתלוננת ותחת זאת הסתגר בחדרו. עו"ד כהן הדגישה כי מדובר באדם ללא הרשעות קודמות, אשר הודה וקיבל על עצמו אחריות. כן הפנתה לתסקיר ולנסיבותיו האישיות של הנאשם.

השופטת נעה תבור, כאמור, הסתפקה בעונש של 80 שעות עבודות של"צ ו-1,000 שקלים קנס אך הדגישה כי ביצוע עבירת איומים כלפי בת משפחתו של הנאשם תוך שימוש בסכין, מהווה פגיעה קשה בערכים טעוני הגנה, ובכללם שמירה על ביטחונה של המתלוננת ועל שלוותה. "דברים אלו נכונים ביתר שאת מקום שמדובר בהפרת הביטחון והשלווה בתוך ביתה של המתלוננת, במקום שבו היא אמורה לחוש מוגנת מכל", כתבה השופטת תבור בהחלטתה, והוסיפה: "הנאשם כבן 74, ועד היום לא הסתבך בכל עניין פלילי מכל מין וסוג שהוא. מתסקיר שירות המבחן עולה, כי הנאשם ביטא צער וחרטה על הדברים והתייחס אל אחותו המתלוננת באמפטיה. עוד עולה מהתסקיר כי המתלוננת אף היא תיארה בחיוב את הקשר ביניהם לאורך השנים".

לאתר של עו"ד סיוון כהן

_______________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת נעה תבור

_______________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות