9 שנות מאסר נגזל לדורס איתי מרגי ז"ל

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב גזר את העונש על אמיר אבו לבן שהורשע בעבירה של המתה בקלות דעת, סחר בסם מסוכן והחזקת סם. הוא ישלם קנס של 10 אלף שקל למשפחתו של ההרוג. השופט: "אין תרופה לכאב"
גילי סיוון-כהן |
איתי מרגי דריסה
אמיר אבו לבן בדיון בביהמ"ש.

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב אברהם הימן, גזר תשע שנות מאסר, על אמיר אבו לבן, שהורשע בכך דרס למוות ביום כיפור את הילד איתי מרגי ז"ל. אבו לבן שהגיע להסדר טיעון בו הודה בעבירה של המתה בקלות דעת, סחר בסם מסוכן והחזקת סם מסוכן ישלם קנס של עשרת אלפים שקלים ופיצוי של רבע מיליון שקל למשפחתו של מרגי. בגזר הדין פנה השופט לבני המשפחה ואמר: "הכאב ישאר בלבבות המשפחה לעד. יתכן שיש בגמול העונשי נחמה קלה. כל שנותר לומר הוא שיש לקוות לכך".

איתי מרגי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

על פי כתב האישום המקורי, שהוגש נגד אבו לבן בחודש ינואר האחרון, בצהרי יום הכיפורים, הוא הגיע מרמלה לתל אביב בכדי למכור סמים לארבעה מלקוחותיו ברמת גן, פתח תקווה ותל אביב. בעת שהיה בדרכו ללקוח נוסף, נסע אבו לבן על דרך נמיר בתל אביב, מצפון לדרום.

בצומת הרחובות נמיר וז'בוטינסקי, רכב איתי מרגי ז"ל, בן השמונה על אופניו בנתיב הנגדי בכביש. הילד פנה ימינה לרחוב ז'בוטינסקי וחצה את נתיב נסיעתו של אבו לבן, שנסע בנתיב האמצעי במהירות מופרזת ופגע במרגי. לאחר התאונה, בשעה שהילד היה מוטל שותת דם על הכביש, יצא אבו לבן מרכבו ומיהר להסתיר בשיחים בצד הדרך את הסמים שהחזיק "מתוך כוונה להכשיל חקירה פלילית והליך שיפוטי ולהעלים ראיות". מרגי פונה לבית החולים איכילוב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש קשה מאוחר יותר באותו יום נקבע מותו.

איתי מרגי ז"ל. "אין תרופה לכאב". צילום באדיבות המשפחה

בגזר הדין כתב השופט היימן כי: "ילד רך בשנים שכמנהג ילדי ישראל יצא לרכוב עם אופניו ביום הכיפורים. מנהג שהכל ערים לו ומכירים אותו. ביום זה נפסקת תנועת כלי הרכב ומשום כך יוצאים רבים לרחובות המדינה. כל המצוי במקומותינו מודע לתופעה זו ולעיתים המהלך בדרכים ביום זה יחזה בנהגים המתעלמים מהולכי הרגל והילדים המוצאים ביום זה יום חג. ובאים הרומסים ברגל גסה את רוכבי האופניים".

השופט הוסיף: "הנה בא מקרה זה שלפנינו טופח וסותר על פנינו ורואה שדאגתנו לא היתה לשווא. מצאתי במקרה זה לחרוג ממנהגי ולהפנות מבט כואב ודואב ולהפנות מבט למשפחתו של הנאשם אין תרופה לכאב, הכאב ישאר בלבבות המשפחה לעד. יתכן שיש בגמול העונשי נחמה קלה. כל שנותר לומר הוא שיש לקוות לכך".

_____________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אברהם הימן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות