המשטרה: נהג הרכב הוא האחראי למותו של אהוביה סנדק

בדיון סוער שהתקיים בביהמ"ש הוארך מעצרו של אפרים יוסף גוזלן, שנהג ברכב בו נמלטו אהוביה סנדק וחבריו מהמשטרה לאחר שידו אבנים. המשטרה טוענת כי אף שהוא נושא באחריות הוא "מנסה להפיל את האשמה על חברו המת"
רונן לוי |
אהוביה סנדק נוער גבעות מחאה
המחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל. צילום: פלאש 90

המחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל בעת המרדף המשטרתי בצומת מכמש אינה דועכת. אמש (יום ב') המשיכו נוער הגבעות במחאה ובמקביל הוארך בבית משפט השלום בתל אביב מעצרו של אפרים יוסף גוזלן, אחד החשודים שהיה עם סנדק ז"ל ברכב.

המשטרה טוענת שהוא "מנסה להפיל את כל האשמה על חברו המת".

בבית המשפט, אליו הגיעו אתמול שני החשודים הבגירים, אפרים יוסף גוזלן וצבי יהודה קטן, להארכת מעצר נוספת, נאמר על ידי המשטרה כי יחד עם נוספים, הם זרקו אבנים לעבר רכבים חולפים על מנת לפגוע באנשים חפים מפשע ממניעים אידיאולוגיים כאלה ואחרים, ולאומניים ולאחר מכן כשהבחינו במשטרה ברחו עם הרכב.

"החשוד גוזלן", אמר בדיון נציג המשטרה, |נהג ברכב יחד עם שאר החשודים, הוא נסע בפראות נגד כיוון התנועה, במהירות מופרזת, בנהיגה פוחזת, תוך סיכון חיי אדם שלו ושל נהגים אחרים. משהבחין במחסום משטרתי, עקף את המחסום המשטרתי משמאל בניגוד לכיוון התנועה, ופנה שמאלה לכיוון כביש שמוביל לבסיס חיל האוויר.

שם החשוד נסע כשכמובן אין לו רישיון, בחיים לא הוציא רישיון נהיגה, בזיגזג, על מנת למנוע מהניידות לעצור אותו.

במהלך הזיגזוג והמהירות המופרזת וההתפרעות הפושעת, רכבם התהפך וכתוצאה מכך אחד מהקטינים עף מהחלון ומצא את מותו".

נציג המשטרה האשים את גוזלן: "אתמול פתאום משום מקום החשוד גוזלן החליט 'להפיל' את כל התיק על הנער המסכן שמצא את מותו כתוצאה מנהיגתו הפוחזת. כפי שבית המשפט יכול להיווכח בחומר החקירה, אוכל למצוא לזה מספר סיבות, אבל מה שעל-פי חומר החקירה נראה שגם כאן בכדי למלט את עצמו ואת שאר החשודים מהדין, הם מעדיפים להפיל על אדם קטין כבן 16 את כל התיק, מעשה נפשע כשלעצמו".

סנגורים של שני החשודים טען מנגד, כי "אין ספק שמדובר באירוע טרגי ובסופו של דבר הוא מקווה שימים יגידו איך יכול היה האירוע הזה להימנע מכל צד שהוא".

"כשאני אומר את זה", הוסיף, "אני רוצה לומר עוד משהו: אף על פי שאני כואב את הכאב לא פחות מאף אחד, אנו נמצאים באולמו של בית המשפט ועד כה הייתה התנהלות משפטית פר אקסלנס. היום התיק לא הגיע באותו אופן. אבקש לומר דבר מאוד חשוב: אין לי צל צלו של ספק שהמשטרה עד אתמול בכלל לא ניסתה לברר עם צד שלישי ורביעי מי באמת השתמש באותו רכב ולמה. אומר בשמו של מר גוזלן שלא הוא ולא אף אחד אחר מלקוחותיי היה מעז את מה שחברי חושב שעלה בדעתם של אנשים להפיל את התיק על הנער. גוזלן היה מוכן לשבת 20 שנה בכלא, אבל זו האמת שלהם".

השופטת ענת יהב הורתה להאריך את מעצרו של גוזלן שנהג ברכב לטענת המשטרה ושחררה את קטן למעצר בית. "אותה המסוכנות המיוחסת לחשודים", כתבה בהחלטתה, "היא מסוכנות שעולה ראש וראשונה מההתנהגות הנלוזה המיוחסת להם, שיש בה על-פי החשד על מנת לסכן חייהם של משתמשים בדרך, אולם המשכה באותה בריחה והימלטות תוך כדי סיכון היושבים ברכב ומשתמשים נוספים, כאשר אחד מיושבי הרכב אף קיפח את חייו. עדיין, לאחר תקופה שכזו מצאתי כי יש לבצע אבחנה נוספת, מעבר לאבחנה שבוצעה בין הקטינים לבגירים, בין גוזלן לקטן, שכן החשד כפי שעולה מן הראיות הוא שגוזלן שהינו בעל הרכב הוא זה אשר נהג בו, ועל כן השליטה המיידית הייתה שלו, כך גם ההתנהגות בדרך".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות