סכסוך ירושה הוביל להוצאת דיבה ותביעה בסך מאות אלפי שקלים

לעתים קרובות מדי סכסוכי ירושה מובילים למתחים וריבים במשפחה. ולפעמים גם גורמים לאנשים לעבור את הגבול – להשמיץ את אחיהם באזני כל העולם ואשתו, למשל
דנה לווינסקי |
איור רכילות לשון הרע
לשון הרע. אילוסטרציה

סכסוכי ירושה, מובילים לא פעם לריבים במשפחה, שמסתיימים רק בבית המשפט.

תושב המרכז תבע את אחיו במאות אלפי שקלים בגין פרסומי לשון הרע.

על פי התביעה, אותה הגיש עו"ד תום שנפ, על רקע סכסוך ירושה חד צדדי, עליו הכריז הנתבע כלפי אחיו ואשתו, הוא בחר להוציא את דיבתם תוך שהוא מפיץ אודותיהם דברי בלע מבזים ומשפילים.

הוא ייחס להם, בין היתר, גניבה, רמייה ואף מחלות נפש.

לטענת עו"ד שנפ, עוד כאשר אביו המנוח של מרשו היה מאושפז, הנתבע החל במסע השמצות והכפשות חסר תקדים כנגד התובעים, שהלך וגבר באמצעות משלוח הודעות דיבתיות לגורמים רבים, ששיאו היה במעמד לווית אביו המנוח, אז ייחס לתובעים, פעם נוספת, מעשי רמייה וגניבה מהמנוח.

עו"ד תום שנפ

"חרף ההתבטאויות הקשות ומשולחות הרסן של הנתבע כלפי התובעים, החליטו התובעים, מתוך הבנה כי מדובר על רגעים שאינם פשוטים, גם עבור הנתבע, ועל מנת שלא להלהיט את הרוחות, להבליג על הוצאת דיבתם ולא לנקוט בהליכים כלשהם כנגד הנתבע. למרבה הצער, הבלגתם של התובעים, הביאה עליהם פרסומים רבים נוספים", כתב עו"ד שנפ בתביעה, והוסיף: "הנתבע שלח לגורמים רבים להם היכרות עם התובעים הודעות ווטסאפ פוגעניות ומשפילות… ההודעה הופצה על ידי הנתבע לגורמים רבים להם היכרות עם התובעים (300 לפחות במספר), מספר רב של פעמים עבור כל נמען, מתוך מטרה ברורה לגרום לפגיעה בשמם הטוב של התובעים, להשפילם ולבזותם בעיני חבריהם, מכריהם, והבריות בכלל".

"לאחר מות האב, בחר הנתבע לנצל את פטירת המנוח על מנת להגביר את קצב ההתקפות כלפי התובעים ובמהלך הלווית המנוח, הנתבע בחר להשפיל ולבזות את התובעים, תוך שהוא מייחס להם ברבים גניבת תכשיט של המנוח, מחלת נפש, ועוד. מעשים אלו, בוצעו בליווי קללות, צעקות, איומים, ואף שימוש באלימות כנגד מספר נוכחים אשר ניסו להרגיעו".

עו"ד שנפ הדגיש בתביעה כי: "התובעים מעולם לא רימו, לא גנבו, לא לקחו דבר שאינו מגיע להם, ובוודאי שמי מהם אינו סובל ממחלות נפש. האשמותיהם של התובעים על ידי הנתבע, מהווה פגיעה קשה וחמורה בשמם הטוב ובכבודם, הכל בניגוד לחוק".


עו"ד תום שנפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות