עשרות עצורים במחאות על הרג הנער בידי שוטרים

במהלך סוף השבוע התקיימו אירועי מחאה בכל רחבי הארץ בעקבות הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי בבנימין. המוחים קראו לעבר השוטרים "משטרה של רוצחים", כ-15 מפגינים הובאו לדיון הארכת מעצר בביהמ"ש
רונן לוי |
מפגין שנפצע במהלך אירועי המחאה, צילום יאיר קהתי, באדיבות ארגון חוננו

עשרות מפגינים נעצרו באירועי מחאה ברחבי הארץ בעקבות הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין.

המוחים טוענים כי הנער נהרג בידי השוטרים בניגוד לעמדת המשטרה שטוענת כי מי שאחראים למותו הם חבריו לרכב.

במהלך ההפגנות המוחים קראו לעבר השוטרים "משטרה של רוצחים", והביעו מחאתם באמצעות חסימת כבישים ורכבות. השוטרים ע"פ דיווחי המפגינים הגיבו כלפיהם באלימות קשה.

בירושלים, נעצרו כ-40 מהמפגינים, כ-15 מהם הובאו לדיונים בעניינם בבימ"ש השלום בעיר, על חלקם מבקשת המשטרה הארכת מעצר. עורכי דין מארגון חוננו סייעו לעצורים בתחנות המשטרה וייצגו אותם בבתי המשפט.

במהלך המחאות בירושלים פונה אחד המפגינים לבית החולים לאחר שנפגע בעת מעצר מאלימות שוטרים אשר גררו אותו על הכביש באלימות. המחאה המשיכה עד השעות הקטנות של הלילה, והשוטרים השתמשו במכתזית במשך שעות ארוכות בניסיון לפזר את המוחים. ע"פ דיווחים המכתזית התיזה לכל עבר ללא הבחנה, גם על מדרכות, עוברי אורח, ילדים ונשים שהפגינו על המדרכות.

מוקדם יותר נעצרו מפגינים גם בקרית ארבע, שער בנימין וצפת. מחאות התקיימו גם בשומרון, ברמת גן, בחיפה, באריאל, בגוש עציון ובמוקדים נוספים רבים.

אמש (שבת) התקיימה הפגנה נוספת מול המשרד לביטחון פנים, מאחורי המטה הארצי בירושלים, בדרישה מהשר אמיר אוחנה להורות על הקמה ועדת חקירה חיצונית שתחקור את התנהלות ימ"ר ש"י ששוטריו הם שגרמו להרג הנער.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות