אישום: נהג האוטובוס דרס למות את הקשישה על מעבר החציה

וליד חמדאן מעוספיה נאשם בביהמ"ש לתעבורה בנצרת בגרימת מותה ברשלנות של יעל לוי, בת כ-82, בה פגע בזמן שחצתה את הכביש במעבר חציה. הפרקליטות מבקשת להותירו במעצר: "נהג בקלות ראש ובחוסר תשומת לב לחיי אדם"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה

לבית משפט השלום לתעבורה בנצרת, הוגש כתב אישום נגד נהג אוטובוס, וליד חמדאן מעוספיא, בגין גרימת מוות ברשלנות של יעל לוי ז"ל, בת כ-82, במהלך חציית כביש במעבר חציה ביקנעם. "נהג ברכבו ברשלנות חמורה, בקלות ראש ובחוסר תשומת לב לחיי אדם", כתבו נציגי הפרקליטות לביהמ"ש.

על פי עובדות כתב האישום, בחודש יוני השנה, נהג הנאשם באוטובוס באיזור קניון G ביקנעם כשבאותה העת, חצתה הגב' לוי מעבר חצייה במקום. הנאשם נהג בקלות ראש וברשלנות, התקרב למעבר החציה ולמרות שניתן היה להבחין בלוי חוצה את מעבר החצייה, הוא לא נתן לה זכות קדימה ופגע בה עם האוטובוס באמצעות הדופן הימני קדמי של האוטובוס, ובהמשך עם החלק האמצעי ימני. כתוצאה מכך נפלה המנוחה על הכביש. האוטובוס המשיך בנסיעתו, עלה על גבה וראשה ומחץ אותה בגלגליו האחוריים הימניים.

כתוצאה מהתאונה, נפגעה גב' לוי קשות ומותה נקבע במקום. עם כתב האישום, הפרקליטות הגישה לבית המשפט גם בקשה לשלול את רישיון הנהיגה של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, שם נכתב כי דו"ח בוחן תנועה על תאונת הדרכים הכולל גם ניסוי שדה ראיה ממנו עולה, בין היתר, כי אין כל הפרעה בשדה הראייה בכיוון נסיעתו של הנאשם ובפנייתו ימינה וכיפוף קטן קדימה של הנאשם, אשר היה מודע לקיומו של מעבר החצייה, היה מרחיב את שדה הראייה שלו מאחר והוא הכיר היטב את מקום התאונה ומודע לקיומו של מעבר החצייה, וכן לקיומו של אור ירוק משותף. וכן כי אין משהו שחסם את שדה הראייה שלו.

"מעשיו של המשיב מקימים את חזקת המסוכנות. אופן נהיגתו של המשיב, אשר נהג ברכבו ברשלנות חמורה, בקלות ראש ובחוסר תשומת לב לחיי אדם, עת לא שם לב להימצאותה של המנוחה על מעבר החצייה מצד ימין ולא אפשר לה לחצות את הכביש בבטחה – מעיד כי המשך נהיגתו מהווה סכנה ממשית לציבור המשתמשים בדרך, וכי המשיב אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה", נכתב בבקשה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות