נסגר תיק החקירה נגד חשוד בסחר ועיסוק בציוד מלחמתי ללא היתר

פרקליטות מחוז דרום הודיעה על סגירת תיק חקירה נגד תושב הדרום שנעצר בחשד ליבוא חלקי אמל"ח מחו"ל לתוך שטחי יהודה ושומרון באמצעות מכולות. בכך התקבלה עמדת בא כוחו, עו"ד מור ברכה, שטען כי לא הייתה לו כל מעורבות בפרשה
רונן לוי |
במגזר הערבי
תפיסת נשק. צילום ארכיון: משטרת ישראל

פרקליטות מחוז דרום, סגרה תיק חקירה נגד תושב הדרום שנעצר בחשד לקשירת קשר לפשע, ייצור ייבוא וייצור נשק בלי רשות וסחר ועיסוק בציוד מלחמתי ללא היתר. הפרקליטות קיבלה את טענותיו של הסניגור, עו"ד מור ברכה לפיהן מרשו שעוסק בשינוע מכולות, לא הסתיר דבר וחצי דבר מהחוקרים, וכי לא הייתה לו כל מעורבות בחשדות שיוחסו לו.

המדובר בחקירה סמויה, בחשד ליבוא חלקי אמל"ח מחו"ל לשטחי יהודה ושומרון, באמצעות מכולות. על פי החשד, ייובאו כלי נשק מסוג "איירסופט". השיטה, על פי החשד, הייתה להסב במעבדות נשק מאולתרות את נשקי ה"איירסופט" לנשק חם וקטלני מסוג .M-16

תחילת החקירה עת אותרה על ידי משטרת ישראל ורשויות המכס מכולה שהגיעה מארצות הברית דרך נמל אשדוד, אשר הכילה ביגוד, הנעלה ותיקים. בחיפוש שבוצע במכולה נתפסו, בין החבילות, מאות נשקים מסוג איירסופט חלקים ואמצעי לחימה תקניים של נשקים מסוג M-16 מוסלקים, שהוזמנו על ידי החשודים ועשו דרכן לכפר אידנא בסמוך לחברון.

עו"ד מור ברכה

אחד החשודים בפרשה, עסק בשינוע מכולות מהנמל למעבר ובהמשך מהמעבר ללקוחות קצה בשטחי הרשות הפלסטינית ונחשד בעבירות שונות. בא כוחו, עו"ד מור ברכה, פנה לפרקליטות בבקשה לסגור את התיק בעניינו. בבקשה לפרקליטות ציין הסנגור כי הליך שינוע המכולה מתחיל רק לאחר ביצוע בדיקות על ידי הגורמים האמונים בנמל ובמסופים השונים ולדוגמה בדיקת שיקוף ובדיקה פיסיות.

"המכולה האמורה", כתב עו"ד ברכה בפנייתו לפרקליטות, "עברה בדיקות פיסיות ושיקוף ורק לאחר קבלת אישור שהמכולה מותרת, פעל מרשי לצורך שינוע המכולה בהתאם לבקשת הלקוח".

עו"ד ברכה הוסיף עוד בפנייתו לפרקליטות כי "מבחינת המסמכים המתעדים את תכולת המכולה עולה כי המכולה מכילה ביגוד, הנעלה ותיקים, כך שגם בדיקת המסמכים האמורים לא יכלה ללמד או להעלות חשד שבמכולה מצויים כלי נשק או פריטים לא חוקיים אחרים".

בבקשה לסגירת התיק ציין עו"ד ברכה כי מרשו נעדר עבר פלילי ושיתף פעולה באופן מלא עם היחידה החוקרת. "גרסתו של מרשי", כך כתב, "נתמכת במסמכים רבים המעידים על אמיתות דבריו. במסגרת חקירותיו מסר מרשי תשובות מדויקות ומפורטות לגבי לקוחותיו לגביהם הועלה חשד לביצוע עבירות של החזקת אמל״ח. לא זו אף זו, על סמך דבריו של מרשי בוצעה באחת ממכולות השייכת לקוחותיו בדיקה בחשד להימצאות כלי נשק, בדיקה שהעלתה חרס. התנהלותו של מרשי הן במהלך האירועים והן בחקירותיו מצביעים ומלמדים כי אין לו יד ורגל באירוע או בחשדות שיוחסו לו בחקירותיו".

בימים האחרונים קיבל עו"ד ברכה הודעה מהמשטרה והפרקליטות כי עמדתו התקבלה וכי הוחלט לסגור את התיק כנגד מרשו ולא להעמידו לדין.

לאתר מור ברכה ושות' – משרד עוה"ד

___________________________________________________________________

עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות