עו"ד רוני ינון – בא מאהבה לעובדים

עו"ד רוני ינון, בעל משרד מוביל בנזיקין, רשלנות רפואית ודיני עבודה משלב את הפרקטיקה המשפטית עם נסיון של 25 שנים בתעשיית בז"ן כחבר ועד, מפקח ומנטור לנושאי הדרכה, בטיחות ועוד
רותי ורד |
עו"ד רוני ינון

עו"ד רוני ינון, בעל משרד מוביל לנזיקין ורשלנות רפואית, ניהל עשרות תיקים מורכבים עם הישגים מרשימים. לעו"ד ינון ניסיון של למעלה מ-25 שנים בבז"ן כחבר ועד, מפקח משמרת ומנטור לנושאי הדרכה, בטיחות, ועדי עובדים ועוד. את כל הניסיון הזה הוא משלב בפרקטיקה המשפטית.

ערכים של אכפתיות, תרומה לקהילה ונתינה הינם חלק בלתי נפרד מאופי המשרד, שתורם חזרה לקהילה. למן היווסדו מספק המשרד שירותי ייצוג, ליווי וייעוץ משפטי ללא תשלום לעמותות, לגופים ולאנשים פרטיים אשר ידם אינה משגת. רוני ינון פועל למען אוכלוסיות מוחלשות לא רק כעורך דין. כך, למשל, היום הוא משמש בהתנדבות כיועץ ראש העיר אשדוד לענייני עובדים. הוא גם משמש כיועץ ליו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, וכחבר ועדת כספים ומנגנון בלשכת עורכי הדין.

עו"ד ינון מגן על העובדים כל ימי חייו, ומכיר את תחום הנזיקין ודיני עבודה משני צידי המתרס. הן מהשטח, בתעשיה, היכן שיש צורך להגן על עובדים שנפגעים ונאבקים על זכויותיהם, והן כעורך דין מבתי המשפט.

עו"ד רוני ינון עם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי

רוני ינון עבד כ-25 שנה בבז"ן, שם שימש כחבר ועד העובדים ועבד צמוד עם ההסתדרות למען האינטרסים של העובדים. ינון חש שלא די בכך, ופנה ללימודי משפטים. לאחר שנים בשטח כיו"ר עובדים ופעיל חברתי, ושנים נוספות כעורך דין, אפשר לומר היום בביטחון כי עו"ד רוני ינון הנו אחד מעורכי הדין המומחים, המובילים והמנוסים בארץ בתחום דיני עבודה ונזיקין.

מדוע החלטת להפוך לעו"ד? הייו לך תעסוקה ועניין בשפע בתעשייה, זכיתי במקום עבודתך הקודם בכמויות הערכה להם מעטים זוכים.

"נחשפתי לעולם דיני העבודה והנזיקין כמי שעבד בתעשייה וכחבר ועד בתי הזיקוק לפני שהופרטו. נחשפתי להארד קור של דיני עבודה והתעמקתי בהם. העולם הזה ריתק אותי ומשך אותי. בתקופה שבז"ן עברו להפרטה, יצאתי לכל המאבקים של ההסתדרות, ריכזתי דיונים בוועדת הכספים בכנסת ויצגתי את העובדים במו"מ. כך יצרתי קשרים קרובים בהסתדרות ועם ח"כ שלי יחימוביץ. צברתי ניסיון שעורכי דין בדרך כלל לא זוכים לו.

"כחבר ועד הייתי מגיע מוכן לכל דיון. הרבה זמן לפני הדיון כבר פתחתי ספרים, עשיתי שיעורי בית, חקרתי וירדתי לעומק נושאי הדיון. בכל מקום אליו הגעתי לייצג את העובדים, אנשי ההנהלות, הפוליטיקאים ועורכי הדין היו אומרים – הבחור הזה חייב להיות עורך דין".

"כחבר ועד הייתי מגיע מוכן לכל דיון. פתחתי ספרים, עשיתי שיעורי בית, חקרתי וירדתי לעומק נושאי הדיון. לכל מקום אליו הגעתי היו אומרים – הבחור הזה חייב להיות עורך דין"

"אני עדיין עובד בתעשייה, כמפקח משמרת בתי זיקוק בפז זיקוק, ומשמש כמנטור לחונכים שמדריכים בעלי תפקידים חדשים בעולם התפעול. הנושא של כיצד לתפעל נכון, בטוח ולהימנע מתאונות ומפגעים, הוא תורה שלמה שאני מכיר על בוריה. אני מביא את הידע שלי מעולם התפעול לעולם הנזיקין המשפטי, ומסתמך גם עליו כדי לדעת מה יקדם את הלקוח בתביעה.  האם הייתה או לא הייתה רשלנות בתאונה, למשל, או האם החברה עמדה בתקנים של בטיחות".

חלק מהתיקים של עו"ד ינון נפתרו לטובת הלקוח בזכות היכרותו עם תקני הבטיחות בעבודה: "היה לי תיק של תאונת עבודה של גנן. אחוזי הנכות שנקבעו לו היו נמוכים, כך שאם היינו מסתמכים רק עליהם הוא לא היה זכאי לפיצוי גבוה. בגלל שהכרתי את כל התקנים של עבודה בגובה, הוכחתי רשלנות פושעת של המעסיקה, הפכתי את זה לתיק של הפרת תקנים. החברה המעסיקה הבינה מהר מאוד שכדאי להם לשלם בשביל לסגור את התיק בפשרה".

עו"ד רוני ינון פועל, לעדותו, ממקום עמוק בלבו, ולא מתפתה לייצג גופים גדולים: "אני לא מייצג מעסיקים, אני מאוד סוציאליסט בנשמתי. כל חיי הייתי פעיל חברתי בהתנדבות, בעיקר בסיוע לאוכלוסיות מוחלשות. לשמחתי קיבלתי את ההזדמנות לשמש כיועץ ראש העיר אשדוד לענייני עובדים, כך שגם בכובע הזה אני פועל למען הקהילה. כאשדודי אני מחזיק קבוצה שנקראת 'אשדודים באים באהבה', חילקנו חבילות לניצולי שואה שרובם עריריים, במהלך תקופת הקורונה הובלנו את הסיוע לאוכלוסיות מוחלשות ובסיכון וחילקנו אלפי חבילות. בארץ שלנו ישנן לצערנו לא מעט התקופות קשות ומתוחות ביטחונית. אני לא מסוגל להישאר בבית ותמיד כשהיו מתיחויות בגזרת הדרום, ירדתי לשטח לחלק אוכל ופינוקים לחיילים.

עו"ד רוני ינון

"אני מאוד מחובר למחוז דרום ברמה הקהילתית ומאוד מרגיש חלק ממנו. אני משתדל לסייע לכל עורכי הדין במחוז בכל וגם לראשי המחוז. אני שמח לשמש כיועץ של עו"ד אבי חימי, בהתנדבות וכחבר ועדת מנגון וועדת כספים בלשכת עורכי הדין. מבחינתי הן מבין הוועדות היותר חשובות בלשכה".

עו"ד רוני ינון הצטיין והתבלט בלימודיו. גם כסטודנט, באה לידי ביטוי נכונותו לתת את המקסימום מעצמו: "בתקופת לימודי והכשרתי היו לי חוויות נפלאות ומעשירות, שהקנו לי המון ידע ייחודי בדיני עבודה, קניין רוחני וגישור. השתתפתי בתוכנית מצויינים ייחודית, במסגרתה זכיתי לעמוד בראש משלחות אקדמיות לסמינרים משפטיים יוקרתיים באוניברסיטאות המובילות בעולם בתחומן. נסענו לאוניברסיטאות NYU, YALE ופורדהאם, ואף למשרד הגישור JAM ולמרכז הקניין הרוחני העולמי WIPO בז'נבה בשוויץ, שהוא כמו האו"ם של קניין רוחני. הובלתי סדנאות דיבייט ותורת השכנוע".

"אני נשאב לתיק דווקא מהמקום הרגיש, אני מאוד רגיש לאנשים, לא פעם אני אומר ללקוח – אם אני אדע שאתה משקר אני לא אייצג אותך"

עו"ד ינון בוחר את התיקים שלו רק אם הוא מזדהה עם הלקוח ומשוכנע צדקתו. "אני נשאב לתיק דווקא מהמקום הרגיש, אני מאוד רגיש לאנשים, לא פעם אני אומר ללקוח – אם אדע שאתה משקר אני לא אייצג אותך. אני לוקח רק תיקים שנוגעים בי, שאני משוכנע בצדקתו של הלקוח. ברגע שאני מתחבר ללקוח ומשתכנע בצדקתו אני אהפוך כל אבן למענו, אחשוב מחוץ לקופסה, ואם אפשר אני אחסוך לו את כל העלויות של הייעוץ המשפטי. בגלל שיש לי קשרים בעולם התעשייה, בהסתדרות ובגופים אחרים, קורה לא פעם שאני פותר את הבעיה של הלקוח בשיחת טלפון, בלי שהוא יצטרך להוציא שקל. מה שאפשר לפתור בקלות בלי הליכים משפטיים ובתי משפט אני מסיים כפרו בונו".

"תיק שמאוד נשאבתי אליו הוא סיפור טרגי של בחורה שנהרגה בתאונת דרכים, אותה הבחורה עסקה בזנות. חברת הביטוח לא שילמה בטענה כי הבחורה למעשה התאבדה, שאופי עבודתה הוביל אותה לזרוק את עצמה מתחת לגלגלים. הם הסתמכו גם על עדויות לניסיונות התאבדות קודמים שלה. אנו ייצגנו את המשפחה שתבעה את העיזבון של בתם. הסיכויים שלנו היו מאוד נמוכים, התיק הזה רבץ במשרד והעלה אבק לא מעט זמן כי נראה אבוד, אבל אני לא וויתרתי. ניהלנו ויכוח בבית המשפט האם הבחורה הייתה אחראית או לא הייתה אחראית למותה. הבאנו ממצאים שהראו כי תנאי הדרך מעידים שהתאונה שקרתה לא יכלה להיות התאבדות. בית המשפט קיבל את הטענות שלנו ופסק לטובת המשפחה. זה היה מאוד מרגש עבורי.

"אחד התיקים הראשונים שלי היו מתחום רשלנות רפואת שיניים, הגיעה אלי אשה בת 50, בוכה וסיפרה כיצד הבעיות שהיו לה בשיניים שבחלקן יצרו מראה פחות אסתטי לטעמה פגעו בה. היא סיפרה שהבעיות פגעו בבטחונה העצמי, במערכות היחסים הרומנטיות וביכולתה לתפקד בעבודה מול אנשים. חברת הביטוח רצתה לפצות את הלקוחה ב 8,000 ש"ח. הבאתי חוות דעת ששינתה את התמונה, ולא רק שקיבלנו פיצוי של פי חמש, אלא סיימנו את התיק בפשרה מחוץ לבית המשפט, מה שחסך ללקוחה עלויות, זמן ומועקה".

"אני לא מייצג מעסיקים, אני מאוד סוציאליסט בנשמתי. כל חיי הייתי פעיל חברתי בהתנדבות בעיקר בסיוע לאוכלוסיות מוחלשות. לשמחתי קיבלתי את ההזדמנות לשמש אף כיועץ ראש עיר אשדוד לענייני עובדים"

"היה לי תיק של סטודנט למשפטים שטען שהאוניברסיטה שבה למד רדפה אותו לא בצדק. האוניברסיטה השעתה אותו מהלימודים, בטענה שהעתיק עבודה שהגיש. אני השתכנעתי שהלקוח דובר אמת, לא קיבלתי את הטענה של האוניברסיטה. עתרנו למחוזי כנגד כל הסיכויים, תוך כדי הדיון בבית המשפט, הבנו כי טענת האוניברסיטה כי הלקוח העתיק מבוססת על ראייה שלא מוכיחה דבר, לפיה הקובץ המקורי של העבודה לא נפתח על שמו של הלקוח. הבנתי שזהו אירוע שקורה כמעט לכל אחד מאיתנו, לכולנו יצא להשתמש בקובץ וורד שפתח אדם אחר ושינינו את כל מה שכתוב בו ככה שהוא לא דומה בכלל לקובץ המקורי.

"ניגשתי לשופטת עם לפטופ והוכחתי לה שהדבר היה יכול לקרות בקלות גם לה. הראיתי לשופטת שאני יכול לפתוח קובץ ולהתחיל לעשות בו עבודה, למרות שמי שפתח את הקובץ במקור היה אדם אחר. כתבתי בקובץ דברים חדשים אבל ללא שינוי בשם הקובץ. באותו הרגע השופטת הבינה את הסוגיה והוציאה אותנו להגיע להסכמות עם בא כוחה של האוניברסיטה הנתבעת. הלקוח חזר ללימודי המשפטים, ונמחק לו הרישום של עבירת משפט, רישום שהיה מסכל את המשך דרכו כעורך דין".

אילו תכונות הופכות אותך לעורך דין טוב?

"רגישות ויושרה, אני לא מתפשר על יושרה בעד שום הון שבעולם. אני לא לוקח כל תיק, אם יש לי ספקות לגבי אמיתות דברי הלקוח, אני מעדיף לא לייצג בתיק. אני אוהב להאמין בלקוחות שלי ואז להילחם, אני מעדיף לברור את התיקים, אם קיימת אצלי בעיית אמון מול הלקוח ולא משנה באיזה תחום, אני מאבד מהאותנטיות שלי ומרוח הלחימה".

עו"ד רוני ינון

______________________________

עו”ד רוני ינון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות