המשטרה ומפקחי רמ"י פינו 100 דונם שנזרעו בניגוד לחוק על ידי פולש

המשטרה טוענת כי מסיג גבול השתלט על אדמות מדינה המיועדות לחקלאות באזור המועצה זבולון ועשה בהן שימוש ללא היתר ובניגוד לחוק לצורך גידולי חיטה ותלתן. במסגרת מבצע הסירו מפקחי רמ"י את הגידולים והפכו את הקרקע
שדה חיטה בצפון, צילום: פלאש 90

100 דונם אדמות מדינה, המיועדות לחקלאות עבור חקלאי האזור במועצה האזורית זבולון, עליהן השתלט מסיג גבול, פונו על ידי מפקחי רשות מקרקעי ישראל, בליווי שוטרים מיחידת מתפ"א ותחנת זבולון. הפעילות בוצעה במסגרת מבצע אכיפה בעקבות פסק דין והוצאה לפועל, במסגרתה הפכו המפקחים את הקרקע בשדות בכדי להסיר את הגידולים שנזרעו ללא היתר.

מפקחי רמ"י שאיתרו את הפלישה לאדמות המדינה במהלך פעילות שיגרתית לניטור עבירות מקרקעין, הגישו התראה כנגד הפולש ולאחריה הוגשה תלונה במשטרה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור. המדובר בקרקע באזור ג'למה, שעליה נזרעו על ידי חקלאי מסיג גבול, ללא היתר ובניגוד לחוק במשך תקופה ארוכה שטחי חיטה ותלתן בהיקף של כ-100 דונם אדמות מדינה המיועדות לחקלאות.

מאחר והפולש לא פינה את הקרקע בעצמו, הוצא צו לפינויו מהקרקע ובהמשך אף הוגשה תביעה משפטית נגדו. לאחר שהתקבל פסק דין שקבע כי הוא פולש ועליו לפנות את הקרקע ולהשיבה לקדמותה ולידי המדינה, הגיעו המפקחים שהזהירו את החקלאי מראש, כי אם לא יפנה את הקרקע, הם יגיעו לפנותו במסגרת הליך הוצאה לפועל, בליווי משטרתי.

מפקחי הרשות הגיעו למקום בליווי השוטרים וציוד מכני והנדסי להפיכת הקרקע והסרת הגידולים. בתום המבצע הוצב במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות וכעת, הקרקע פנויה להשכרה לחקלאי האזור, עבור גידול תוצרת חקלאית עונתית כחוק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות