הורשע נוכל שגזל כסף מנשים שפגש באתר היכרויות

נוכל, נשוי ואב לשלושה מחדרה, יצר קשרים רומנטיים עם שמונה נשים מהן הוציא במרמה מעל 1.5 מיליון שקל על מנת לממן לעצמו אורח חיים ראוותני
ציון חן |

נשים שנפלו ברשתו של יורי דנילוב (38) מחדרה, שמעו ממנו על היותו בעל עסקים שונים ושכנע אותן להעביר לידיו כספים. הוא הוציא מהנשים סך מצטבר של קרוב לשני מיליון שקלים בהם מימן לעצמו אורח חיים ראוותני, ואת הנשים הוא הכניס למצוקות כלכליות שכללו גם פתיחת תיקים בהוצאה לפועל. כעת הוא הורשע בשורת מעשי המירמה וההונאה שלו, אבל לנשים זה לא יחזיר את השבר הגדול שפקד אותן כשהסתבר להן שעמד מולן מתחזה.

לאורך תקופה של שנים "עקץ" דנילוב ככל הנראה עשרות נשים, ושמונה מהן התלוננו ואף העידו כנגדו בבית המשפט. נטול מצפון לחלוטין, ניצל דנילוב את מה שבית המשפט כינה "נקודות תורפה אנושיות".

"כאשר זיהה מצוקה בעקבות מצב גופני, ניצל זאת", ציינה סגנית נשיא המחוזי בתל אביב, השופטת נעה תבור, "כאשר זיהה מצוקה כלכלית, לא היסס לקחת את המעט שיש ועוד הרבה ממה שאין. כאשר זיהה רגישות מתוך דאגה לעתיד כלכלי של אם חד-הורית, הפעיל את הלחץ בנקודה זו. כל פרט אנושי הפך כלי מרמה מתוך אדישות מוחלטת לחורבן שהוא מותיר אחריו".

שתי נשים, אשר גילו את פרצופו האמיתי וכי מדובר בנוכל והתעמתו איתו על כך, "פגשו" דנילוב שהפך ממאהב לעבריין בסחיטה ואיומים. על אחת הוא איים באמצעות אקדח דמה מסוג 'גלוק', ועל אחרת הוא איים שיפיץ את התמונות האינטימיות ששלחה לו במהלך הקשר הרומנטי שהיה ביניהם.

עד למעצרו ב-2017, חי דנילוב חיי פאר ומותרות כאשר הכספים שקיבל במרמה מהנשים שימשו אותו לחיי נהנתנות של שיט ביאכטות, נסיעה ברכבי פאר, תשלום על מלונות ובילויים. זאת תוך שהוא מביא את הנשים לפי תהום מבחינה כלכלית.

טענתו המרכזית של דנילוב לאורך המשפט היתה כי מדובר בסכסוכים עסקיים, וכי אלמלא נעצר, היו עסקיו מצליחים. יחד עם זאת, כל המיזמים העסקיים אותם הוא הציג בפני הנשים לא נולדו מעולם. הוא לא השקיע פרוטה באף ,מיזם והוכח כי כל המצגים שיצר לא הוקמו והיו מצגי שווא בפני הנשים שנפלו קורבנות לעקיצות שלו.

"הצטיירה תמונה ברורה מאוד וחד משמעית של מעשי מרמה מתמשכים כלפי הנשים", קבעה השופטת תבור, "כל אחת בבגדי מרמה שנתפרו על פי מידותיה. הראיות מספרות סיפורו של אדם אשר מינף מעשה מירמה אחד לצורך מעשה המירמה שבא אחריו, תוך שמערך המירמה כולו ממומן מכספי הנשים. דבר מכל אלו לא נעשו בכספו של דנילוב ולא בזכות עבודתו, אלא רק בהבטחות שווא ובמתק שפתיים. מדובר בסיפור מירמה מתוחכם ממושך שבוצע מתוך אדישות מוחלטת לשובל הנזק הכספי והנפשי שהותיר אחריו", קבע ביהמש, שגם הרשיע אותו בעבירות לפקודות מס הכנסה, על אי דיווח ההכנסה של מעל 1.5 מיליון שקלים שהוציא מהנשים.
_________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת נעה תבור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות