היועמ"ש: כתב אישום בכפוף לשימוע נגד בזק, ידיעות ווואלה

על פי הודעת הפרקליטות, נשקלת העמדתן לדין את החברות על חלקן בפרשות 4000 ו-2000. החברות בזק, וואלה וחברות נוספות מקבוצת יורוקום חשודות בעבירות של מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות דיווח וידיעות אחרונות בעבירה של הצעת שוחד
גילי סיוון-כהן |
היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט.

הלחץ על היועמ״ש עבד? הפרקליטות הודיעה לחברת בזק, חברת וואלה וידיעות אחרונות כי היועמ״ש ד״ר אביחי מנדלבליט שוקל העמדתן לדין בכפוף לשימוע על מעורבותן בתיקי 4000 ו-2000.

בהודעת הפרקליטות נמסר כי נשקל להעמיד לדין את בזק, וואלה וחברות מקבוצת יורוקום, בגין חשדות בפרשת 4000. התאגידים חשודים בעבירות מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות דיווח, מכוח פעולותיו ומחשבתו הפלילית של אלוביץ', שהיה נושא משרה בהם. כזכור, אלוביץ' מואשם בכך שנתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות היענות חריגה של אתר וואלה לדרישות סיקור של נתניהו ובני משפחתו, בתמורה לפעולות שלטוניות שהיטיבו עם עסקיו של אלוביץ' ועם חברת בזק.

כן הודיעה הפרקליטות לחברת ידיעות אחרונות בע"מ, כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל העמדתה לדין בגין חשדות בפרשת 2000. ידיעות אחרונות חשודה בעבירות הצעת שוחד מכוח פעולותיו ומחשבתו הפלילית של ארנון מוזס, שהיה נושא משרה בתאגיד. מוזס מואשם בכך שהציע שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו בדמות שינוי הסיקור בעיתון ידיעות אחרונות ובאתר האינטרנט ynet, בתמורה לצעדי חקיקה שתטיל מגבלות על העיתון המתחרה העיקרי, ישראל היום.

מסביבת נתניהו נמסר בתגובה להודעה: "מנדלבליט הבין שתיק 4000 גוסס ומנסה לבצע בו החייאה מלאכותית באמצעות בלוף מגוחך. ברור לכולם שהוא לא מתכוון להעמיד את התאגידים לדין, ושהסיבה היחידה להודעתו היא ניסיון להסיט את תשומת הלב מכך שהוא פועל באכיפה בררנית נגד רה"מ".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות