תושב הרצליה נעצר בחשד לזיוף נסח טאבו

החשוד, 53, נעצר בתום חקירה סמויה שהעלתה את החשד כי זייף את המסמך הנוגע לקרקע ברעננה וצירף למסמכים אמיתיים של הנכס. סנגורו: "כל אחד מתבלבל לפעמים בנסח הטאבו, בפרט אדם לא מנוסה"
אייל חן |
גורמים רבניים לחצו עליה לתרום. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

חקירה סמויה שערכה המשטרה בחודשים האחרונים, הבשילה אתמול למעצר חשוד בן 53, מהרצליה, בחשד לעבירות הונאה וזיוף. סנגורו של החשוד טען בביהמ"ש כי מדובר בטעות אנוש וכי אין עילה להותירו במעצר. השופט אלעזר ביאלין האריך את מעצרו של החשוד בארבעה ימים.

פרשיית הונאה שנחקרה באופן סמוי במהלך החודשים האחרונים בעקבות תלונה שהתקבלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ועניינה זיוף מסמך בנושא קרקע ברעננה, הפכה לחקירה גלויה עת נעצר החשוד במעשה והוא הועבר לחקירת מפלג ההונאה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף, חקירה שלאחריה הוא הובא להארכת מעצר בבית המשפט.

בדיון טען נציג המשטרה כי בחיפוש שנערך בבית החשוד, נמצאו מספר ראיות שמחזקות את החשד כנגדו. החקירה התנהלה מזה מספר חודשים במהלכה נאספו ראיות שחיזקו את החשד ואת החקירה ליוותה פרקליטות מחוז ירושלים. פרט לחקירה זו, מתנהל בעניינו של החשוד תיק מרמה נוסף, גם הוא על עבירות הונאה.

"היה זיוף בתוך הנסח", אמר נציג המשטרה בדיון. "חלק מהמסמכים שהוא הציג זויפו, כשאת הנסח עצמו הוא לקח דף אחד ושם בערמת מסמכים שהציגוו תמונת שווא. הוא זייף תכנית של חוק התכנון והבנייה של רעננה, שזה בא ביחד עם המצג שווא של הנסח טאבו".

הסניגור שביקש לשחרר את מרשו טען כי כל אחד לפעמים מתבלבל בנסח טאבו בפרט אדם שלא מנוסה. "אלה שהוא הלך אליהם – הם קוראים נסחי טאבו מדי יום איך יכלו להתבלבל. זה נראה לי לא קרוב לעילה", אמר הסניגור.

השופט ביאלין שהאריך את מעצר החשוד בארבעה ימים נוספים קבע כי חומר הראיות שהוצג לו "מבסס חשד סביר לעבירות המיוחסות למשיב עוד הוסיף השופט כי בנוסף לחשוד עבר פלילי משמעותי בעבירות של קבלת דבר במרמה, בזיוף ולכן קיימת גם עילת מעצר של מסוכנות".
_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אלעזר ביאלין (בני)

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות