15 חודשי מאסר לפעיל שוק ההון שהורשע בתרמית ני"ע

שופט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוד קבע כי יובל כהני, יישא גם בקנס בגובה 100 אלף שקלים לאחר שהורשע בהרצת מניות: "ניצל פרצה במנגנון הבורסה, דרכה הצליח לסחור במניות בשער שאינו השער האמיתי שלהן"
רונן לוי |
הבורסה בתל אביב, צילום ארכיון: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, גזר על יובל כהני, משקיע בשוק ההון, 15 חודשי מאסר בפועל וקנס של 100 אלף שקלים. בחודש פברואר הורשע כהני בביצוע עבירות רבות של השפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות הערך בהם סחר.

כהני הורשע בכך שבין השנים 2015-2014 פעל למעלה מ-1,600 פעמים במזיד במטרה להפעיל את מנגנון ממתן התנודה בבורסה. ממתן התנודה הוא מנגנון אוטומטי הקבוע בתקנון ובמערכת הבורסה המופעל בעקבות הזרמת הוראות מסחר בשערים החורגים מטווח מסוים שנקבע לכל נייר ערך. על מנת להביא להפעלת המנגנון, נהג כהני להזרים הוראות קניה או מכירה בתנודות שער חריגות, ללא כל כוונה או רצון שהוראות אלה יתגבשו לכדי עסקאות. בתקופה הרלוונטית היה כהני אחראי להפעלת ממתן התנודה בכמעט שליש מסך הפעמים בהן הופעל בסוג ניירות הערך שבו סחר.

כהני ביצע פעולות אלה כדי לנצל את היעדרה של מגבלת מינימום על כמות המסחר בשלב המסחר הרב-צדדי שהחל לאחר הפעלת הממתן, ולהזרים הוראות בכמות מזערית במטרה להשפיע על שער נייר הערך שייקבע בתום מכרז הפתיחה הנוסף, עם שובו של המסחר הרציף. בסמוך לאחר חזרתו של המסחר לשלב הרציף, ניצל כהני את השער המלאכותי שנוצר כתוצאה מפעולותיו, כדי להפיק רווחים.

בגזר הדין קבע השופט כבוב כי: "הנאשם פיתח שיטה, אשר העניקה לו יתרון מובהק כנגד ה'אוטומטיזציה' של גופי השקעה רבים בשוק ההון. הנאשם, בתחכום רב, ומתוך הבנה מעמיקה של שוק ההון ואופן ההשקעה בו, הצליח לנצל פרצה במנגנון הממתן, דרכה הצליח לסחור במניות בשער אשר אינו השער האמיתי שלהן, אלא שער אשר הושפע מעסקאות חריגות אותן הזרים הנאשם לשוק, באופן שקול, מדוד ומחושב".
____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חאלד כבוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות