צעד ראשון בדרך לליגליזציה: שתי הצעות חוק עברו קריאה טרומית

בפעם הראשונה אישר רוב בכנסת שתי הצעות חוק לאי הפללה והסדרת שוק הקנאביס בישראל. זו רק תחילת הדרך, אבל הסטלנים אופטימיים ובהיי – אחרי הכל, הגראס זה הדבר היחיד שהליכוד וכחול לבן מסכימים עליו
ציון חן |
מעבדה לגידול מריחואנה
קנאביס

הכנסת אישרה היום שתי הצעות חוק בקריאה טרומית, העוסקות באי הפללה בשימוש בקנאביס והסדרת השוק לצריכה עצמית. עפי דברי ההסבר להצעות החוק, למעלה ממיליון ישראלים (27% מכלל האזרחים הבגירים), צורכים קנאביס בצריכה מזדמנת בשעות הפנאי, וציבור המשתמשים ברובו אינו ציבור עברייני. מדובר באנשים נורמטיביים מכל שכבות האוכלוסייה, אנשי אקדמיה, אנשי ציבור ועוד, אשר צורכים קנבוס בשעות הפנאי.

לטענת ח"כ שרן השכל (ליכוד) שמבקשת להסדיר את נושא אי ההפללה, דוח של ועדה בין לאומית לבחינת מדיניות הסמים העולמית, שעסקה בדה-קרימינליזציה של השימוש בסמים המליצה, בין היתר, להפסיק את הקרימינליזציה של העושים שימוש בקנבוס לצריכה עצמית בלבד.

זאת בין השאר בשל מיעוט העבירות שהן עבירות סחר (כ-16%-18% מעבירות הסמים). הפללת צרכני הקנאביס מהווה פגיעה בזכויות הפרט ואינה תואמת את הלכי הרוח של מדינה חופשית ודמוקרטית.

ההצעה השנייה של ח"כ רם שפע, יו"ר ועדת החינוך בכנסת, היא להסדרת שוק הקנאביס לצריכה עצמית לאדם שמלאו לו 21, והוא יוגבל לכמות שאינה עולה על 15 גרם. כמו כן מוצע לקבוע הוראות שונות לעניין נהיגה תחת השפעת קנאביס, מכירת קנאביס בנקודות מכירה יעודיות, פרסום, מיסוי ועוד.

עפי הצעת החוק, השימוש מוגבל לכמות שאינה עולה על 15 גרם לאנשים מעל גיל 21. כמו כן, נהיגה תחת השפעת קנאביס תהיה אסורה. בהצעה של ח"כ השכל תמכו 61 והתנגדו 11. בהצעה של ח"כ שפע תמכו 53 התנגדו 12 ואחד נמנע. שתי ההצעות יועברו לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות