ראש אגף החקירות במשטרה: "הטענה כי אנחנו עוקבים אחר אזרחים ללא סיבה איננה נכונה"

במהלך דיון של ועדת המדע והטכנולוגיה בנושא מעקב אחר אזרחים הכחיש סנ"צ גלעד בהט את הפרסומים לפיהם עוקבת המשטרה אחר אזרחים: "המשטרה עובדת לפי חוק, אם יש חשד לביצוע עבירה אנחנו פונים לגורמים הרלוונטיים"
גילי סיוון-כהן |
עוקבים אחרינו?

האם המשטרה עוקבת באמצעות האינטרנט אחר אזרחים בצורה שאינה חוקית שעשויה לפגוע בפרטיותם של אזרחי המדינה? ועדת המדע והטכנולוגיה בראשותה של ח"כ עינב קאבלה, קיימה ישיבה בנושא, על מנת לבחון את נכונות הפרסומים בתקשורת, מתוקף איזה חוק מבצעת המשטרה מעקב אחר אזרחים ומהו היקף התופעה. בדיון הכחיש נציג המשטרה את הפרסומים ואמר כי הטענה כי המשטרה עוקבת אחר אזרחים ללא סיבה איננה נכונה.

בדיון שהתקיים, ח"כ קאבלה הדגישה כי חשוב שפרטיותם של התושבים תשמר מבלי שביטחונם ייפגע, אך חשוב שדברים יתבצעו בהתאם להוראות החוקיות. סנ"צ גלעד בהט, ראש אגף חקירות במשטרת ישראל שהיה בדיון הדגיש כי הטענה כי המשטרה עוקבת אחר אזרחים ללא סיבה איננה נכונה.

"חשוב להדגיש פה כמה דברים בהקשר לפעילות המשטרה", אמר סנ"צ בהט. "אני מסתכל על הפרסום הזה ואני אומר: הפרסום הזה לא נכון. ואני אסביר מה נכון, מה שנכון זה שהמשטרה עובדת לפי חוק. ככל שיש חשד לביצוע עברה יכולה המשטרה לפנות לגורמים הרלוונטיים, בתי המשפט, להוצאת צו להפעלת הכלים העומדים לראשות המשטרה על מנת למנוע עבירה או לחקור עבירה לאחר שבוצעה. כל האמצעים בהם משתמשת המשטרה נמצאים במעקב של גורמים חיצונים ופנימיים למשטרה, לרבות משרד המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי למשטרה ותוך פיקוח של בתי המשפט".

בדיון הודגש על ידי יו"ר הועדה, ח"כ קאבלה, כי מתברר שהבעיה היא בדוברות המשטרה, שלא מכחישה ידיעות שכאלה. "אפשר יהיה לפתור הרבה", אמרה, "אם כאשר יוצאת ידיעה שהיא איננה נכונה ואיננה משקפת את המציאות, תצא הודעה מתאימה. בסופו של יום כתבה כזאת היא מלחיצה ומדאיגה מאוד ובצדק. ואם התשובה היא פשוטה מאוד והיא הכחשה וכי אתם פועלים רק לפי צווים שיפוטיים, היה טוב לו הדבר היה קורה בזמן אמת ולא בדיעבד".

ח"כ קאבלה הוסיפה: "יש מקום לבצע בחינה של מקורות הסמכות החוקית עליהם נסמכים, כולל מענה המשטרה שיינתן לפנייה שביצע איגוד האינטרנט עליו דיווח בדיון. בהתאם לכך אם יידרש נקיים דיון נוסף ולהיכנס לעובי הקורה באשר להוראות הדין הקיימות. יש לחשוב על האיזון בין הצורך בשקיפות אל מול האזרחים ויכולת ההרתעה והאכיפה ונכון שגם המשטרה תהיה חלק מהחולייה הזאת שמשתפת את האזרחים בדברים שהיא יכולה ושומרת גם על שקיפות וגם על אזרחיה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות