אישום: בני משפחת ריאן ירו לעבר בני משפחת עכריה בשל סכסוך

לביהמ"ש המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום בעקבות מקרי האלימות בכפר כאבול במסגרת סכסוך קשה בין שתי משפחות. סנגוריהם של הנאשמים, עוה"ד מיכאל כרמל וזיאד ריאן ביקשו דחייה בדיון לצורך עיון בחומרי החקירה
מעיין לביא |
כוחות משטרה בפעילות בכפר כאבול בחודש שעבר. צילום: משטרת ישראל

לבית משפט המחוזי בחיפה, הוגש כתב אישום נגד מספר מבני משפחת ריאן מהכפר כאבול, בגין חבלה בכוונה מחמירה, נשיאת והובלת נשק, ניסיון הצתה ועוד. הנאשמים על רקע חשדו של אחד מהם כי לפני כחודש, בני משפחת עכריה חסמו את נתיב נסיעתו וגרמו נזק לרכבו באמצעות אלות וכן על רקע הסכסוך בין המשפחות, הנאשמים קשרו קשר לפגוע ברכושם של בני משפחת עכריה ולירות בהם.

על פי כתב האישום, לפני כחודש, הורה אחד הנאשמים לבן משפחתו, בשיחה טלפונית, להיכנס לעסקיהם של בני משפחת עכריה ולהרוס אותם. כדקה לאחר מכן, הורה נאשם אחר בשיחה טלפונית, להיכנס לחנויות ולעסקים של בני משפחת עכריה, לשבור אותם, לשרוף, לבצע ירי, ולחזור הביתה. למחרת, בשעות הבוקר המאוחרות, החלו הנאשמים להתארגן, לצורך מימוש תוכניתם לפגוע בבני משפחת עכריה. במסגרת התארגנות זו, הנאשמים ועלי ערכו פעולות תצפית ומעקב אחר בני משפחת עכריה, לצורך ביצוע הירי לעברם.

עו"ד מיכאל כרמל. צילום: פלאש 90

בעקבות ההוראות שקיבלו, שלושה בני משפחה הצטיידו בשני אקדחים לפחות, בקוטר 9 מ׳׳מ, הגיעו ברכב לכניסה לפארק דמון בכפר והמתינו להגעתם של בני הזוג עכריה למקום בו השניים צועדים כמנהגם מדי יום, זאת על-מנת לירות לעברם.

על פי האישום, בעת שחלפו בני הזוג עכריה את הכניסה אל הפארק, ירו השלושה ירייה בודדת לכיוונם של בני הזוג, אשר לא נפגעו מהירי, זאת בכוונה להטיל בבני הזוג נכות או מום, או לגרום להם חבלה חמורה. לאחר הירי, השלושה נמלטו ברכב השברולט מהמקום, לכיוון פנים הכפר. בהמשך הבחינו השלושה בבן המשפחה המתחרה, נוהג ברכבו, והחלו נוסעים אחריו. כעבור זמן קצר, בצומת סמוך, בעוד השלושה נוסעים אחריו ברכב, הם החלו לירות לעבר הרכב מספר יריות. היריות רק פגעו ברכב וכן שפשפו רכב נוסף ונמלטו.

עו"ד זיאד ריאן
עו"ד זיאד ריאן

לאחר זמן קצר, חזר אחד מבני המשפחה אל הרכב וביחד עם בן משפחה נוסף הצטיידו בחומר דליק, שפכו אותו ברכב וניסו להצית אותו על מנת לשבש את החקירה. לרוע מזלם החומר הדליק לא ניצת ובה בעת הגיע למקום איש משטרה, אשר עצר השניים בסמוך לרכב, ומנע את המשך ביצוע מעשיהם.

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים, היום בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי, ביקשו הסנגורים של הנאשמים, עורכי הדין מיכאל כרמל וזיאד ריאן, דחיה בדיון ליום חמישי הקרוב על מנת לעיין בחומר החקירה. השופט ארז פורת קיבל את הבקשה ודחה את הדיון בארבעה ימים.

לאתר של עו"ד מיכאל כרמל

_____________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%90%d7%9c-%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%9c

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות