מאסר בפועל ל-2 אנשי שוק הון ב-RGR שהורשעו בהרצת מניות

שופט המחוזי בת"א, חאלד כבוב גזר גם קנסות כבדים על גיא בן דוד וערן גרינפלד שהורשעו בעבירות רבות של הפשעה בתרמית על שערי ניירות ערך: "פגעו פגיעה חמורה ומשמעותית באמון הציבור"
דנה לווינסקי |
רשות ניירות ערך, צילום: פלאש 90
רשות ניירות ערך, לא עמדו ביעד. צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חלאד כבוב, גזר היום (יום ב') על גיא בן דוד, מנהל שותפות הנוסטרו אר.ג'י.אר (RGR), שנתיים מאסר בפועל, וקנס בסך 250 אלף שקלים, על ערן גרינפלד, שהיה סוחר באר.ג'י.אר נגזרה שנת מאסר וקנס של 50 אלף שקלים ועל אר.ג'י.אר עצמה הוטל קנס של 25 אלף שקלים. השלושה הורשעו בחודש יוני בעבירות רבות של השפעה בתרמית על שערי ניירות ערך ושל הנעה בתרמית. קודם לכן הורשעו בפרשה זו סוחרים נוספים באר.ג'י.אר, ובכלל זה עד המדינה, בן חביב, שאף ריצה עונש מאסר.

הכרעת הדין בעניינם התייחסה למעשים שבוצעו בשנים 2012-2011. תחת ניהולו של בן דוד, איש שוק הון ותיק ומנוסה, נהגו הסוחרים באר.ג'י.אר לקנות מניות שהיו צפויות להיכנס למדדי הבורסה, ולמכור בחסר מניות שהעריכו שייצאו מן המדדים, דבר שצפוי היה להביא לירידה בשעריהם. לפי הכרעת הדין, כדי להשיא את רווחי אר.ג'י.אר, פעלו בן דוד וגרינפלד כדי להשפיע באופן מלאכותי על שערי ניירות הערך בהתאם לתכנית תרמיתית שגיבשו.

בתוך כך, כך לפי הכרעת הדין, הזרימו השניים בצוותא עם סוחרים נוספים, אלפי הוראות וביצוע מאות עסקאות תרמיתיות, לרבות עסקאות עצמיות ומתואמות בין חשבונות אר.ג'י.אר לבין עצמם. מרבית עסקאות התרמית בוצעו לקראת סוף המסחר, וזאת במטרה להגדיל את השפעתן ולשלוט בשער היומי שייקבע. פעילות זו, שהגיעה להיקפים של עשרות מיליוני שקלים, נעשתה לאורך תקופה ממושכת, במניות שונות, בשיטות מגוונות ובאופן כמעט יומיומי. מעשי הנאשמים, שהניבו לאר.ג'י.אר רווח ניכר, חשפו את הציבור לנתוני מסחר כוזבים ויצרו מצגי שווא של פעילות תקינה בניירות ערך, תוך ניצול שיטת המסחר לרעה.

בגזר הדין שניתן קבע השופט כבוב כי "פעולות הנאשמים בגינן הורשעו, פגעו פגיעה חמורה ומשמעותית באמון הציבור בשוק ניירות הערך, כאשר הפעילות התרמיתית היוותה בחלק ממקרים את הרוב המכריע של המסחר בניירות הערך בהם פעלו, ונוכח משך הזמן בו פעלו בכל נייר ונייר… במקרה דנן חומרה יתרה נוכח דפוס הפעילות של הנאשמים לפיו בחלק מן המקרים השתלטו הנאשמים באופן מכוון על ספר המסחר, ודחקו ממנו את הפקודות שלא עלו בקנה אחד עם מטרתם".

_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חאלד כבוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות