צפו: ירו על השוטרים ואז זימרו בחקירה

שני הצעירים מטירה שירו על שוטרים לפני כשלושה שבועות, דיברו בחקירה וקשרו עצמם לשורת אירועי ירי נוספים, ולכמה כלי נשק שנמצאו מוסלקים בבתיהם
ציון חן |

שלושה שבועות לאחר הירי על שוטרים בטירה, כתב אישום יוגש כעת כנגד היורים, אשר נשברו בחקירה "וזימרו" על ארועי ירי נוספים בהם היו מעורבים. השוטרים הספיקו לרשום את מספר הרכב, ניסאן ג'וק שקצת יוצא דופן במגזר הערבי, ועל כן היה קל להגיע אליו גם אם לוחית הרישוי היתה מזוייפת, ובתוספת סימני פגיעות הירי של השוטרים עליו, הביאו למציאתו המהירה של הרכב ממנו בוצע הירי על שוטרי תחנת 'קדמה' בטירה.

משם, הדרך לאיתורם של המעורבים בירי, תושבי העיר (20,21), היתה קצרה. בחקירה יעילה הצליחו בימ"ר מרכז לא רק לגרום לשניים להודות בארוע בו ירו בין השאר גם על השוטרים, אלא לקשור את עצמם לארועי ירי נוספים בסכסוכים פנימיים בטירה, וכן למסור לשוטרים כלי נשק אוטומטי מוסלק שהיה ברשותם.

כזכור, ביום 5.6.20 לפנות בוקר התקבל במשטרת ישראל דיווח על ירי לעבר בית בטירה. כוחות משטרה הגיעו למקום והחלו בחקירת האירוע, תוך חסימת הכביש בזירת האירוע.

במהלך העבודה על הזירה, שוטר הבחין ברכב ובו שלושה נוסעים שעבר במקום, וכעבור מס' דקות לאחר מכן, חלף שוב אותו רכב, עם שלושת הנוסעים, כאשר הפעם קיללו יושבי הרכב את המשטרה. הרכב המשיך בנסיעה ועזב את המקום, אולם השוטר הספיק לרשום את מספר הרכב.

3 שעות לאחר מכן, בעוד השוטרים ושוטרי המחלקה לזיהוי פלילי נמצאים בזירת הבית עליו ירו, ועסוקים במלאכת איסוף הראיות, כשהם לבושים מדי משטרה וגלויים לאור יום, הגיע אדם כשהוא רעול פנים וירה אל עבר השוטרים בנשק ארוך שפגע, למרבה המזל, רק בניידת מאחוריה תפסו השוטרים מחסה. השוטרים השיבו אש לעבר היורה, שעלה על רכב ונמלט מהמקום.

רכב המילוט אותר לאחר מספר שעות, כאשר בחלקו השמאלי נראו פגיעות הירי של השוטרים עליו. עוד באותו לילה, אותרו שני החשודים במעשה הירי שבוצע לעבר הבית, וכן בירי הנוסף שביצעו לעבר השוטרים, נעצרו והובאו לחקירה בתחנת המשטרה.

הצעיר מהשניים, בן ה-20, חשוד בגין הירי לעבר הבית ובנוסף, כי נהג בזמן הירי שבוצע לעבר השוטרים. העצור השני, בן 21 מטירה, חשוד כי הוא זה שירה על השוטרים.

במהלך החקירה הודו השניים במיוחס להם ובעוד שלושה אירועי ירי שביצעו בעבר, וכן בהצתת רכב במסגרת סכסוכי החמולות בטירה. השוטרים איתרו בחיפושים 3 תתי מקלע מאולתרים מסוג "קרלו", שאחד מהם ששימש באירוע הירי לעבר כוח המשטרה, והשניים גם הסגירו תת מקלע מאולתר נוסף, שאותר בחצר ביתו של אחד מהם.

מהמשטרה נמסר כי ביום חמישי האחרון הוגשה נגד החשודים הצהרת תובע בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום, ובקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

בסרטון: מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שרון – רפ"ק אריק רזניק, סרטון המתעד את הירי לעבר השוטרים ומציאת הנשק המוסלק. צילום-דוברות המשטרה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות