בית משפט דחה ערעור של "פדופיל אינטרנט" על מאסר בפועל

ליאור לוי ניהל צ'טים מיניים עם סוכנת משטרתית סמויה, שהתחזתה להיות ילדה בת 13, ניסה לגרום לה להתפשט וחשף את איבר מינו. ביהמ"ש החליט שגם אם לא היה מגע פיזי, מאסר בפועל הוא הכרחי
דנה לווינסקי |
צילום: פלאש 90

בית משפט המחוזי בבאר שבע הותיר על כנו עונש של 18 חודשי מאסר בפועל שהוטל על ליאור לוי, שהורשע בביצוע עבירות פדופיליה ברשת. בית המשפט ציין כי גם אם לא בוצעו מעשים ולא היה מגע פיזי, הדבר מחייב ענישה של ממש, בין השאר בשל הקלות שבה ניתן לבצע עבירות, כאשר התוקף פועל מביתו ומתחבא מאחורי המקלדת.

מדובר בפרשיה במסגרתה הוגשו, בפרקי זמן שונים, כ-30 כתבי אישום נגד הנאשמים מכל רחבי הארץ בגין ביצוע עבירות פדופיליה ברשת האינטרנט. הפרשיה נחשפה באמצעות הפעלת סוכנת משטרתית שהציגה את עצמה כקטינה בת 13, במסגרת מבצע של משטרת ישראל לאיתור חשודים שיוצרים קשר מיני עם קטינים באמצעות האינטרנט.

הנאשם, ליאור לוי, הורשע בביצוע מספר עבירות של ניסיון להטרדה מינית של קטין מתחת לגיל 15, וניסיון למעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 14, לאחר שניהל שיחות בעלות אופי מיני בצ'אט באינטרנט עם הסוכנת המשטרתית. בשיחותיו, ניסה הנאשם מספר פעמים לגרום לשוטרת להתפשט מול המצלמה, ואף חשף את איבר מינו. בית המשפט המחוזי, כאמור, דחה את ערעורו של לוי, והותיר על כנו עונש של 18 חודשי מאסר בפועל, עונשי מאסר מותנים וקנס בסך של 5,000 ₪.

בהחלטה ציין בית המשפט כי: "מדובר בעבירות חמורות, שגם אם לא בוצעו ללא מגע פיזי, מחייבות ענישה של ממש. הקלות שבה ניתן לבצע עבירות, כאשר התוקף פועל מביתו ומתחבא מאחורי המקלדת; הקושי בגילוי עבירות אלה; הריחוק מהקורבן המאפשר גם ריחוק נפשי של העבריין; והפגיעה הנפשית הקשה שעלולה להותיר צלקות עמוקות בנפשו של הקורבן, מחייבים מענה עונשי שבדרך כלל יכלול מאסר בין סורג ובריח".

רוב הנאשמים כבר הורשעו ונידונו, כל אחד לפי חלקו, לעונשי מאסר בפועל, עבודות שירות ושל"צ. בעניינם של הנאשמים אשר נידונו לעבודות שירות ולעבודות לתועלת הציבור, הגישה הפרקליטות הודעות ערעור לבית המשפט המחוזי, במסגרתן ביקשה להחמיר בעונשם של הנאשמים, ולהטיל עליהם עונשי מאסר בפועל, שכן, לטענת הפרקליטות, עונש שאינו מאחורי סורג ובריח עלול להעביר מסר שגוי וסלחני בקרב נאשמים פוטנציאליים האורבים ותרים אחרי קטינים ברשתות לצורך סיפוק תאוותיהם המיניות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות