עשרות אלפי שקלים קנס למאפיה שהעסיקה מסתנן ללא אישור

בעל המאפיה הורשע כי במשך 4 חודשים העסיק עובד זר ללא היתר וללא ביטוח רפואי ומבלי שקיבל אישור לכך ממשרד הפנים. השופט: "לאור המצב הכלכלי של העסק והנסיבות המיוחדות של משבר הקורונה מצאתי לחרוג לקולה ממתחם הענישה"
נעמה כהן |
מאפיה, צילום: פלאש 90

שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, צבי פרנקל, הרשיע מאפיה מהדרום בהעסקת מסתנן, ואת הבעלים שלה בהפרת אחריות של נושא משרה.

השופט קבע כי המאפיה תשלם קנס בסך של 39 אלף שקלים והבעלים שלה ישלם קנס בשיעור של 15 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, בו הורשעה המאפיה והבעלים שלה בהעסקה שלא כדין, העסקה ללא היתר, העסקה ללא ביטוח רפואי ואי הפקדת פיקדון לעובד זר שהוא מסתנן, המאפיה קיבלה לעבודה את העובד מבלי שהממונה או עובד משרד הפנים התיר בכתב את העסקתו אצל הנאשמת.

העובד הזר עבד במשך ארבעה חודשים שלא על פי היתר כדין לאחר שנכנס לישראל שלא כדין ושלא דרך תחנת גבול כדין והוא נחשב כמסתנן.

המאפיה גם העסיקה את העובד מבלי שערכה לו ביטוח רפואי ולא הפקידה עבורו במשך עשרה חודשים את מלוא כספי הפיקדון בקרן או חשבון בנק כדין.

השופט צרפתי ציין כי מידת הענישה הנהוגה בעניינו של מעסיק שהעסיק עובדים זרים היא קנס מנהלי ובמקרה הזה מדובר במסתנן, כאשר הקנס המינימלי הוא פי 2 מהקנס המנהלי דהיינו 20 אלף שקלים, כאשר התקרה היא 146 אלף שקלים, אשר לביטוח רפואי, מתחם הענישה שנקבע בפסיקה הוא בין 10 אלף – 30 אלף שקלים והקנס המנהלי הוא 5,000 שקלים בגין עבירת אי הפקדת הפיקדון המתחם הוא בין 5,000 – 30 אלף שקלים.

אשר לנושא המשרה, בגין העסקת העובד מתחם הענישה הוא בין 6,000 – 20 אלף שקלים, כך גם בגין עבירת הביטוח ובגין אי ההפקדה הקנס הראוי לנושא המשרה הוא 3,000 שקלים.

השופט קיבל את בקשת הנאשמים לגזור את דינם לקולה לאור מצבה הכלכלי של הנאשמת.

לטענתם, המאפיה צברה חובות של עשרות מיליוני שקלים בגין נזק שנגרם כתוצאה משריפה במפעלה.

כמו כן ביקש הנאשם להקל בעונשו לאור מצבו הכלכלי והמצב הקשה בשל משבר הקורונה.

"בבואי לגזור את העונש", כתב השופט פרנקל בגזר הדין, "מצאתי לחרוג לקולה ממתחמי הענישה המקובלים לאור הנסיבות המיוחדות של משבר הקורונה ומצבה הכלכלי של הנאשמת כפי שעלה מהמסמכים שצירפה וכן בהתחשב בכך שתקופת העסקה ללא היתר היא בת ארבעה חודשים בלבד והעובד ממשיך לעבוד כעת אצל הנאשמת לאחר שהוסדר מעמדו".


לצפייה ודירוג כבוד השופט צבי פרנקל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות