היזם והסלב עדי קייזמן נמלט לחו"ל ובית המשפט פסק נגדו בהיעדרו

עושה רושם שעדי קייזמן, יזם נדל"ן וכוכב מדורי רכילות בזכות היותו גרושה של עופרה שטראוס ובעלה של אסתי גינזבורג, נטש את ישראל. גם עורך הדין שלו ביקש להשתחרר מייצוגו
מעיין לביא |
עדי קייזמן ואשתו, אסתי גינזבורג. צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, עדי הדר, מחק היום (שני) את כתב ההגנה של עדי קייזמן, וקבל את התביעה נגדו על יסוד כתב התביעה שהוגש, בעניין עסקאות רכישת ומכירת דירות בגרמניה. קייזמן, יזם נדל"ן וכוכב מדורי רכילות, חוייב במלוא סכום התביעה וכן החזר אגרה ששילם התובע ושכ"ט עו"ד התובע, לפי התעריף המינימלי של לשכת עורכי הדין.

בתביעה שהוגשה נגד קייזמן טען התובע כי ניהל, באמצעות קייזמן, עסקאות של רכישת ומכירת דירות בגרמניה. לאחר ביטול העסקה השלישית, היה אמור לקבל כספו בחזרה ממכירת הדירה לאחר. התובע טען כי קיבל רק חלק מכספו, אך נותרה יתרה בסך של 46,800 יורו. לדברי התובע, נודע לו כי הדירה נמכרה בפברואר 2019 וכי הנתבעים "מאחזים עיניו" מאז ו"עושים ככספו כבשלהם".

עדי קייזמן עצמו הגיש כתב הגנה, בו טען שאין להרים מסך ההתאגדות, ולכן יש לדחות התובענה נגדו. לגוף התביעה, טען קייזמן כי התובע קיבל בטעות החזר גדול יותר ולכן אין כלפיו חוב.

לפני כחודש התקיים דיון בבקשת בא כוחו של קייזמן לשחרר אותו מייצוג, לאחר שהוא לא הגיע. לטענת בא כוחו, קייזמן "היה מודע לדיון היום. גם אני וגם עו"ד דינובצקי עדכנו אותו בשתי שיחות שונות לגבי הדיון היום". בתגובה, התובע ביקש מתן פסק דין נגד הנתבעים, בנימוק "שבהתאם לפרסומים השונים הנזק למרשי ככל שההליכים יימשכו גדול, שכן הסיכוי שיוותרו נכסים בישראל שמרשי יוכל להיפרע מהם נמוך", התובע קבל על כך שמר קייזמן לא הגיש "בקשה בעניין מועד הדיון…. ולא התייצב".

בית המשפט הורה לקייזמן, ולתובע, להודיע עד יום 1.6.20 כי החליפו ביניהם תצהירי גילוי כלליים. מכיוון שבא כוחו של קייזמן עדכן אותו בדבר קיום הדיון, התובע צדק שהיה על קייזמן להגיש בקשה נוגעת לעניין לגבי קיום הדיון והוא לא עשה כן. בית המשפט הביא בחשבון שהדיון נקבע פחות משבוע לפני ולכן, ומחמת הזהירות נתן לקייזמן הזדמנות אחרונה להתעשת ולהגיש בקשות מתאימות, ככל שיסבור שיש מקום לכך.

בא כוחו של קייזמן הגיש ביום 19.5 הודעה, לפיה שלח אל מר קייזמן את החלטת בימ"ש באמצעות מסרון ושוחח עמו ומר קייזמן אמר לו כי פועל לשכירת שרותי עורך דין אחר ובית המשפט שיחרר אותו מייצוג.

לפני שבועיים וחצי הזהיר בית משפט את קייזמן כי אם לא יעביר לתובע תצהיר גילוי כללי עד יום 15.6, ביהמ"ש ימחוק את כתב הגנתו וייתן נגדו פסק דין על יסוד כתב התביעה. כאמור, התובע טען היום כי לא קיבל תצהיר גילוי כללי, ולכן בחלוף המועד שקבע בימ"ש להחלפת תצהירי גילוי כללי, ביקש למחוק כתב הגנתו של קייזמן וליתן נגדו פסק דין.

השופט עדי הדר, כאמור, קיבל את בקשת התובע, מחק את כתב ההגנה ונתן נגד קייזמן פסק דין על יסוד כתב התביעה. נוסף לכך, הוא חייב את קייזמן לשלם לתובע החזר אגרה ששילם ושכ"ט בא כח התובע, לפי התעריף המינימלי של לשכת עורכי הדין.
___________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט עדי הדר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות