בקשה לייצוגית: עיריית קריית גת גבתה כספי צהרונים ביתר

הורים שהגישו את הבקשה טוענים כי העירייה והעמותה המפעילה את מערך הצהרונים גבו 6.5 מיליון שקל מעבר למה שהיו אמורים: "דרשו תשלום מבלי להעניק שירותים נוספים בהיקף המצדיק את המחיר"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית קריית גת ונגד 'מרכז מריאן לגיל הרך והמשפחה', עמותה המפעילה את מערך הצהרונים עבור העירייה. לפי הבקשה, העירייה גבתה 6.5 מיליון שקלים ביתר מהורים, במסגרת תוכנית צהרונים ארצית מסובסדת לרשויות מקומיות מוחלשות.

בקריית גת פועלת תוכנית 'ניצנים', פרויקט מסובסד על ידי משרד החינוך, שנועד להוזיל את עלות הצהרונים ולעודד הורים להשתלב בשוק העבודה, ואשר מיועדת בעיקר לרשויות מקומיות הנמצאות בדירוג כלכלי-חברתי נמוך. התוכנית מאריכה למעשה את יום הלימודים עד השעה 16:00, מציעה תכנים חינוכיים, חוגי העשרה וארוחה מזינה – ומיועדת להקל על הורים עובדים. לאחר הסבסוד הממשלתי, תוכנית זו עולה להורים עד 300 שקלים לילד. עירייה רשאית לבחור להפעיל גרסה מורחבת של התוכנית, אשר מציעה שירותים נוספים לבחירת העירייה, כגון הארכת שעות הפעילות. בעבור התוכנית המורחבת העירייה רשאית לגבות מחיר גבוה יותר ממחיר התוכנית הבסיסית, כל עוד המחיר תואם את השירותים הנוספים ואינו עולה על תקרה של 585 שקלים.

על פי הבקשה אותה הגישו שני הורים, אב ואם ממשפחות שונות, נטען כי בשלוש שנים האחרונות גבו הנתבעות את הסכום המקסימלי שנקבע למסלול המורחב, 585 שקלים לילד, ואף יותר, בעוד שבפועל לא ניתנו לילדים השירותים המגיעים להם על פי המסלול המורחב. עוד נטען כי העירייה והעמותה המפעילה בשמה את התוכנית, גבו מההורים את הסכום המקסימלי לתוכנית המורחבת – אך מבלי להעניק שירותים נוספים בהיקף המצדיק את המחיר המרבי ומבלי שהתוכנית אושרה על ידי ועד ההורים בעיר כפי שדורש משרד החינוך ולכן הרשות אינה מוסמכת לגבות את המחיר המקסימלי מההורים באופן אוטומטי.

עוד צוין בבקשה כי הצהרונים שהשתתפו בתוכנית 'ניצנים' בקריית גת פעלו בשלוש השנים האחרונות עד השעה 16:30 בלבד, במקום עד 17:00 כפי שנהוג ברשויות אחרות המפעילות את התוכנית המורחבת. "התוכנית הבסיסית כוללת הפעלת צהרונים עד 16:00. התוכנית המורחבת, המיועדת במיוחד להורים עובדים, כוללת הפעלת צהרונים עד השעה 17:00 – בשום מקום בתוכנית ניצנים לא התאפשרה פתיחה של הצהרונים עד לשעה 16:30 בלבד", נכתב בבקשה והוסף בה כי לא רק שהעירייה גבתה מחיר מלא עבור שעות פעילות מקוצרות, היא קנסה הורים שאיחרו לאסוף את ילדיהם מהגן.

כמו כן, נטען בבקשה, כי ההורים שהשתתפו בתוכנית נדרשו לשלם דמי רישום בסך 150 שקלים, שאסור היה לגבותם. כבר בשנה שעברה פנו ההורים לראש עיריית קריית גת על מנת להאריך את פעילות הצהרונים בחצי שעה נוספת, אולם, לטענת התובעים, הם זכו להתעלמות. גם בקשתם מיולי השנה לפי חוק חופש המידע לקבל לידיהם את התחשיב שלפיו נקבע מחיר התוכנית, נתקלה בהתעלמות דומה לטענתם. עוד נטען בבקשה כי גם פנייתם של ההורים לעמותה המפעילה את הצהרונים כדי לברר על מה בדיוק הם משלמים לא ממש נענתה, אך עקב הפניה מנהל המרכז מיהר להבטיח כי בעתיד שעות הפעילות של הצהרונים יורחבו עד 17:00.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות